Honorar til freelancer
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 14-06-02 00:38

Jeg vil gerne lønne en person for en enkelt opgave - ca. en dags
arbejde.

Kan jeg nøjes med at udbetale et honorar mod en hjemmelavet
kvittering, og lade det være op til vedkommende selv at indberette
honoraret?

Jeg helst undgå det helt store arbejde med at skulle lave lønregnskab
for så lidt.

Fra : carl munk

Dato : 15-06-02 20:40

Jimmy Damsg?d <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message news:<kraigus5tca7res4oo3t6i4bgv28dtmap7@4ax.com>...
> [...]
> honoraret?
>
> Jeg helst undgå det helt store arbejde med at skulle lave lønregnskab

Så kommer du ikke udenom at det er B-Indtægt som DU SKAL opgive, ellers
kan du ikke fratrække udgiften i dit driftsregnskab.

Hvis vedkommende har et SE/CVR-nr. og skriver en regning, kan du fratrække
udgiften.

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 18-06-02 22:16

> [...]
> kan du ikke fratrække udgiften i dit driftsregnskab.
>
> Hvis vedkommende har et SE/CVR-nr. og skriver en regning, kan du fratrække
Det sidste er vi helt enige i, men det første er ikke korrekt, hvis det reelt er et ansættelsesforhold - også selvom det kun er 1 dag. Gør man det, hæfter arbejdsgiveren i hvertfald for skatten, hvis ikke lønmodtageren kan betale skatten. Og som minimum skal der være fuld navn, adresse og CPR.nr. - ellers er der ikke fradrag.

Mvh. JørgenE