Lille make spg.
Fra : Jesper FA

Dato : 11-02-01 03:53

Jeg har efterhånden nogen tid funderet over om fx make test install == make
test && make install?

--
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 11-02-01 10:03

Den Sun, 11 Feb 2001 02:52:53 GMT skrev Jesper FA:
>Jeg har efterhånden nogen tid funderet over om fx make test install == make
>test && make install?

Det skulle det være.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede uploadet: moon.png

Fra : Byrial Jensen

Dato : 11-02-01 10:20

Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev:
>Jeg har efterhånden nogen tid funderet over om fx make test install == make
>test && make install?

Hvornår gå og fundere over den slags når det nemt kan slås op i
manualen?

Svaret er for øvrigt ja.

--
Byrial
http://home.worldonline.dk/~byrial/

Fra : Jesper FA

Dato : 11-02-01 12:35

"Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message

> Hvornår gå og fundere over den slags når det nemt kan slås op i
> manualen?

Fordi jeg ikke helt kunne tolke om det skulle være det samme som:
make test ; make install

--
Jesper

Fra : Jesper Krogh

Dato : 11-02-01 12:47

On Sun, 11 Feb 2001 11:35:25 GMT, Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote:
> "Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message
> make

> Fordi jeg ikke helt kunne tolke om det skulle være det samme som:
> make test ; make install

make test && make install
giver ikke samme resultat som
make test; make install
i den første vil make install kun blive udført hvis make test er blevet
udført med succes. I nr 2 vil de begge blive udført uanset resultat:
[root@luke /root]# testt && date
bash: testt: command not found
[root@luke /root]# date && date
Sun Feb 11 12:47:02 CET 2001
Sun Feb 11 12:47:02 CET 2001
[root@luke /root]# testt; date
bash: testt: command not found
Sun Feb 11 12:47:10 CET 2001
[root@luke /root]#

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Jesper FA

Dato : 11-02-01 13:50

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> wrote in message
> make test && make install
> giver ikke samme resultat som
> make test; make install

Nej, det ved jeg godt. Jeg prøver igen. Spg. var om:
make test install svarer til
make test && make install eller
make test ; make install

--
Jesper

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 11-02-01 13:22

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> writes:

> "Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message
> make

> Fordi jeg ikke helt kunne tolke om det skulle være det samme som:
> make test ; make install

Man skal også vide, at det er manualen til ens shell, der skal slås op
i.

Prøv "man bash". Den fulde forklaring:

Lists

A list is a sequence of one or more pipelines separated by one
of the operators ;, &, &&, or ||, and optionally terminated by
one of ;, &, or <new­ line>.

Of these list operators, && and || have equal precedence,
followed by ; and &, which have equal precedence.

If a command is terminated by the control operator &, the shell
executes the command in the background in a subshell. The
shell does not wait for the command to finish, and the return
status is 0. Commands separated by a ; are executed
sequentially; the shell waits for each command to termi­ nate
in turn. The return status is the exit status of the last
command executed.

The control operators && and || denote AND lists and OR lists,
respectively. An AND list has the form

command1 && command2

command2 is executed if, and only if, command1 returns an exit
status of zero.

An OR list has the form

command1 || command2

command2 is executed if and only if command1 returns a non-zero
exit status. The return status of AND and OR lists is the exit
status of the last command executed in the list.

--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-02-01 10:52

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> writes:

> Jeg har efterhånden nogen tid funderet over om fx make test install == make
> test && make install?

Jeg ved godt at der er to der har sagt je. Men jeg er rent faktisk
ikke helt sikker på hvor garanteret det er. Jeg er næsten sikker på at
jeg på et tidspunkt har oplevet at "make -j4 foo bar" gik galt hvor
"make -j4 foo; make -j4 bar" gik godt.

Der har selvfølgelig været en fejl i Makefile, som gjorde at bar
begyndte at lave ting for tidligt.

Selvfølgelig er der den lille ekstra krølle at jeg bruger flere
processer.

--
GNU sutter vel i det hele taget på mange måder når man først er
holdt op med at falde i svime over at det er frit. Synd vi ikke