Olie, og småt tunet 2 takter ???
Fra : Moller

Dato : 13-06-02 20:20

Hey,
Skal ha tunet min lille 2 takter, og satset ser ud til en kraft
forøgelse på mellem 25% og 35% ... og så er det lige at det med olien kommer
frem.

Hva gør i "ægte" 2 takt's tunere..

bruger bedre olie, blander mere olie i, eller hvordan ???

Er der et sted man kan købe 5 eller 10 Liters dunke, eller mere ??? af
go kvali olie, til fornuftige penge ???

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 med sølle 21Hypper, endnu... mål 30...

Fra : Preuthun

Dato : 13-06-02 20:48

Hej.
Jeg købte i ca. 1994 en 10 liter dunk hos Statoil med noget de kaldte Super
2T Way. Fin og koksfri olie. Jeg husker ikke prisen, kun at det meget godt
kunne betale sig at købe den store dunk.
Sender du ikke lige en besked, når du finder ud af noget?

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : Brian/Hekto

Dato : 14-06-02 09:45

In article <aear8p$12cm$1@news.cybercity.dk>, news@molnit.com says...
> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 med sølle 21Hypper, endnu... mål 30...

Mon ikke den i forvejen får rigeligt med olie? Så længe du ikke øger
cylindervolumen, skulle den jo stadig tage samme mængde ind, pr.
omdrejning, som hidtil. Er du så heldig at den oven i købet også
regulerer oliemængden i forhold til gassen, og ikke kun i forhold til
omdrejninger, kan det ikke gå helt galt.

Priserne på olie, fuldsyntetsk ihvertfald, er blevet skyhøje; men jeg har
gode erfaringer med OK's (Brugsen) fuldsyntetiske til ca. 85,-.
Statoils er også god; men ikke til 110,-!!!!!

Min RD'er sluger olie som en sindsyg (Gasafhængig dosering! He He!), så
jeg kunne også godt tænke mig at man kunne købe større dunke end
latterlige 1 liter, der fordamper på et par tankfulde!

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : "H;P

Dato : 14-06-02 22:28

Hej Hekto.

Har du aldrig hørt om progressiv gashåntag .........

H ; P *hi hi*

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Hekto

Dato : 16-06-02 17:36

In article <aedna2$ajc$1@sunsite.dk>, hpaalling@`hotmail.com says...
> Hej Hekto.
>
> Har du aldrig hørt om progressiv gashåntag .........
>
> H ; P *hi hi*
>
> --

..... Det er da svært under accelleration, ikke???

Så gammel som den er, må den hellere få for meget, end for lidt olie, så
det er den vel ondt!*G*
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Fra : RpR

Dato : 15-06-02 16:18

> [...]
>
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 med sølle 21Hypper, endnu... mål 30...

Altså Moller, hvorfor stiller du ikke de spørgsmål i dk.fritid.motorcykel?
Jeg kunne da godt fristes til at kalde en 250cc med kun 21hk en knallert,
men alligevel =)

Jeg har altid kørt med 2% olie, og med en olie der passer til
forbrændingstemperaturen.
Dog er en en olie med for høj temperatur at foretrække frem for en med for
lav, det er ikke fedt hvis olien brænder af inden den har smurt det den skal
=)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : molnit

Dato : 17-06-02 13:21

> Altså Moller, hvorfor stiller du ikke de spørgsmål i dk.fritid.motorcykel?
> Jeg kunne da godt fristes til at kalde en 250cc med kun 21hk en knallert,
> men alligevel =)

Mest fordi at det er bedre at spørge folk som står og roder med det, end
folk der rodet med det for 10 år siden... :)

> Jeg har altid kørt med 2% olie, og med en olie der passer til
> forbrændingstemperaturen.

Så spørg jeg dumt... hvordan i H... ved du hva forbrændings temperaturen
er ???, især når du selv gør klart at du tuner selv, og derved kan det ikke
være fabriksdata du går efter.

> [...]
> lav, det er ikke fedt hvis olien brænder af inden den har smurt det den

Det er klart... men det er heller ikke smart at ha fyldt det hele op med
olie, som ikke vi brænde, og derved for tændrørne til at drukne i olie.

VH
Lars Molnit