2 takt´s kørsel......hvad nu lille du ?
Fra : "H;P

Dato : 13-06-02 19:13

Hejsa´

Da jeg har det med at snuppe et par gode lange ture på mit lille
"mudder-jern" til en Senda R "Limited edition"(læs:Falken Garage), så synes
temperaturen at overstige min tolerance !. Har dog ikke set temp.lampen
tænde endnu(og jo der er sprit ny føler på, hjemme testet, 102 grader så er
er der lys i lampen *lucky me* ). Har flere gange haft fornemmelsen af,
at stemplet har sat sig, når jeg vil starte igen.
Jeg vil håbe at der kun er tale om at det er kick´eren der er faldt ud af
"gear", og derfor føles _sat_.<ingen el. starter her>
Der er ikke meget at lege med på en 50Cc cyl. der er afdros.så den bliver
kørt hårdt, men med min viden om motore ( måske overdrevet) hvis de køres
hårdt, så må der være plads til at køle motoren, specielt inden de standses
!. Hvilket osse er gjort !, men mine tanker henledes til->

Er standard køling nok ( Luft / vand ), havde leget lidt med tanken om at
montere en ekstra køler (2 x overflade= mange x mere´ køling), det koster
kun en ekstra køler........faktisk kan jeg få bedre kølere end det der
sidder på nu, en tur ned til den lokale reservedels pusher til biler, der
kan man finde de her Aircon kølere der er mere´ effektive & _billige_ !. Kan
man O.C(læs: Over cool´e) sin kværn ?

Hilsen

H ;P <Der osse har fundet noget der kan bruges til at køle olien i
motoren, det kræver dog.....! :)>

Fra : Brian/Hekto

Dato : 14-06-02 09:49

In article <aeanhf$kc$1@sunsite.dk>, hpaalling@`hotmail.com says...
> [...]
> man O.C(læs: Over cool´e) sin kværn ?
>
> Hilsen
>
> H ;P <Der osse har fundet noget der kan bruges til at køle olien i

Så længe den ikke koger, og termostaten kan holde temperaturen konstant,
er der vel ikke noget galt.
Du kan evt. montere en lille elektrisk blæser (fre fx en PC-
strømforsyning), der så kan vifte luft på køleren, når du holder stille
eller kører langsomt i et lavt gear.

--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : RpR

Dato : 14-06-02 15:33

> Du kan evt. montere en lille elektrisk blæser (fre fx en PC-
> strømforsyning), der så kan vifte luft på køleren, når du holder stille
> eller kører langsomt i et lavt gear.

Har jeg spekuleret på at bygge på Area'en.
Den holder normalt temperaturføleren i midten af displayet, men hvis jeg
holder stille i et par minutter, så stiger den lige 1 - 2 hakker på
displayet, og så ligger den altså meget tæt på max!
Den falder dog så snart jeg begynder at bevæge mig igen, 10 - 20sek efter og
med en fart på 50 - 60km/t, så er den på normal igen, så ved ikke hvor stort
problemet er.
Uanset hvad, så er det et sjovt lille gimmick =)

btw, på mange større cylindre er der ikke mulighed for at montere den
termostat der normalt sidder i topstykket, bare så det er sagt.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : "H;P

Dato : 14-06-02 22:22

"RpR" skrev i en meddelelse
> [...]
og
> med en fart på 50 - 60km/t, så er den på normal igen, så ved ikke hvor

Det er jo det !. På H2O kølet knaller, er det "wind-chill factor" der
spiller ind, når man så må ned og holde stille = 0 køling :-/, og hvad så
med den dejlige tanke om at for få sek´s siden fyrede du den af for et godt
ord.........hvad siger temperaturen nu.....O oh....jordskælv .
Vandpumpen(den kan garanteret osse tunes ) er osse ned i omdr. når man
holder stille, så der kan ikke forventes alt for meget med 20KvCm. (Kvadrat
_cencimeter_) af en køler !. Effektive køler( AC cooling unit) & 2 x så
meget af dem, må afgive vænsenligt mere varme, også når man holder stille !.

Selvom jeg har testet min temp.føler til 102 grader....så er det stadig 22
grader _for meget_ !.

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : RpR

Dato : 15-06-02 16:12

> [...]
> _cencimeter_) af en køler !. Effektive køler( AC cooling unit) & 2 x så
> meget af dem, må afgive vænsenligt mere varme, også når man holder stille
!.

20cm2 ?! Det er satme ikke meget! Min GPR havde da en køler tilsvarende den
på f.eks en Mito 125! Den havde sq aller varmeproblemer =)
Den på Area'en er også ret stor, ihvertfald større end dem man finder i
airconditionanlæg.

Fra : "H;P

Dato : 14-06-02 22:37

"Brian/Hekto" skrev i en meddelelse
> Så længe den ikke koger, og termostaten kan holde temperaturen konstant,
> er der vel ikke noget galt.

Tror ikke lige min knalle er så fancy at der kan findes en termostat på den
. Der er tale om det alm lukket system, omdr. afhængig vandpumpe & så en
lille temp. føler(mont på top stykke) der skulle advare ved temp over 105
grader på en lille lampe på instr.bord.......alt formeget .

H ; P

Fra : RpR

Dato : 15-06-02 16:14

> [...]
> lille temp. føler(mont på top stykke) der skulle advare ved temp over 105
> grader på en lille lampe på instr.bord.......alt formeget .

Der sidder en termostat i Senda'en. Ved den store slange på topstykket.
Topstykket skal demonteres før du kan komme til den, men den sidder der.

Fra : "H;P

Dato : 16-06-02 11:12

"RpR" skrev i en meddelelse
> Der sidder en termostat i Senda'en. Ved den store slange på topstykket.
> Topstykket skal demonteres før du kan komme til den, men den sidder der.

Det var dæl´ens.....så er den åbenbart fancy alligevel......... Hmmm, det
anede jeg godt nok ikke.
Nå, men jeg må videre......der er nye dæk & et kæde-kit der skal
monteres....det gik jo lidt galt igår, sikke noget .

Hilsen

H ; P <AAAv, mit hår gør ondt >