MS Image Composer
Fra : Lasse

Dato : 13-06-02 18:06

Hej
Håber der er nogen i denne nyhedsgruppe der kan og vil hjælpe mig, samt at
det er den rigtigte gruppe...

I MS Image Composer ønsker jeg at redigere et foto, således at der skal være
en cirkel i midten af billedet, som er skarpt, men det uden om cirklen er
uskarpt...

Håber der er nogen der vil være behjælpelig med en udførlig vejledning.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-06-02 23:21

Lasse skrev:

> Håber der er nogen i denne nyhedsgruppe der kan og vil hjælpe mig,
> samt at det er den rigtigte gruppe...

Jeg tror du kan få hjælp i: news:dk.edb.grafik

--
Mvh.
LarsK

Fra : pre

Dato : 14-06-02 11:28

Jeg er lidt usikker mht. hvad du egentlig mener med uskarpt/skarpt. Der er en meget benyttet teknik som "fader" et billede ud. Den
bruges i næsten alle grafikprogrammer under forskellige navne - f. eks. til at placere et portræt midt i en blomsterkrone. En skarpt
afgrænset cirkel omkranset med (resten af billedet) som uskarpt kan laves men ikke uden videre.

Bill Somogi, som har bygget Image Composer, han kan garanteret. Og ham træffer du i Image Composers nyhedsgruppe. Den finder du
her:

Det er gratis, men du må nok finde den rigtige formulering. (Og han bruger det engelske sprog)

© pre 2002

Fra : Lasse

Dato : 17-06-02 20:32

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> Bill Somogi, som har bygget Image Composer, han kan garanteret. Og ham
træffer du i Image Composers nyhedsgruppe. Den finder du
> her:

Den 14. juni prøvede jeg at smide et indlæg ind i nyhedsgruppen, som "pre"
omtalte, men den er endnu ikke kommet frem...og jeg har af selv samme grund
heller ikke fået mit spørgsmål besvaret.. Har du/I en god idé så mit
spørgsmål kommer frem ?

Fra : pre

Dato : 17-06-02 22:51

Nej der er ikke megen aktivitet i gruppen lige nu. Sandsynligvis nok fordi IC ligesom PhotoDraw er taget ud af produktioen.
Derforuden har alle grafik-guruerne meget travlt med et nyt spændende grafikprogram og en site til demonstration.
Hvis du har noget der ligner det du gerne vil frem til, eller kan beskrive det mere præcist, så send til mig. Så prøver jeg om noget
kan hekses frem.

© pre 2002
perian@postkasse.net

Fra : Lasse

Dato : 18-06-02 12:56

> Hvis du har noget der ligner det du gerne vil frem til, eller kan beskrive
det mere præcist, så send til mig. Så prøver jeg om noget
> kan hekses frem.

Tak for tilbuddet, men jeg tager fat i en af kammersjukkerne, som har
photoshop fra adobe liggende, der skulle det vist være muligt.