Lystfisketegn.....
Fra : Mads Breddam

Dato : 13-06-02 16:44

Hej...

Hvis man skal fiske i en havn, skal man så have et af disse fiskekort, som
koster 100,- for et år på posthuset?? Og gælder dette kort til fx.
Lillebælt??? Det fremgår nemlig ikke helt tydeligt at posthusets brochure.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Mads Breddam

Dato : 13-06-02 16:51

Og lige lidt mere..... Fisker man i en å, skal man jo have et specielt
fiskekort i mange tilfælde. Kan man sige, at lystfisketegnet til 100,-
gælder til alle de steder som ikke er omfattet af fx. www.dagkort.dk ??

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

Fra : hansi.christiansen

Dato : 13-06-02 18:14

"Mads Breddam" skrev d. 13-06-02 16:51 dette indlæg :
> [...]
Larsen,
> musiker.
> du skal have et fisketegn, hvis du vil ud at fiske, uanset hvor du vil
fiske. (put and take undtaget.) hvisse åer søer og vandløb er privatejet
eller lejet af foreninger, og disse steder kræver et mindre beløb for at
benytte disse vande
MVH.Hansi

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Mose

Dato : 13-06-02 18:16

Yep, hvis du er mellem 18 og 67, skal du have dette tegn. Kun hvis du
udelukkende fisker i P&T søer er du undtaget.
Du kan vist nok løse fisketegn for en uge for 25 kr. Men det står på kortet.

Mvh

Ole

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 14-06-02 06:54

"Ole Mose" <olemoseNoSpam@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> udelukkende fisker i P&T søer er du undtaget.
> Du kan vist nok løse fisketegn for en uge for 25 kr. Men det står på

1 dag = 25 Kr
1 uge = 75 Kr
1 år = 100 Kr.

Hvis du vil fiske skal du have et fisketegn.
Hvis du vil fiske i havet, enten fra båd eller kyst, behøver du ikke andet,
uanset hvor i landet du fisker.

mvh
Kåre

Fra : Per Andersen

Dato : 18-06-02 12:47

kortet gælder til hele danmark - kun undtaget private søer og åer.
så alle kyststrækninger inkl. havne står til din rådighed
per

Fra : Brian C

Dato : 18-06-02 18:03

"Per Andersen" <perand@c.dk> skrev i en meddelelse
> kortet gælder til hele danmark - kun undtaget private søer og åer.
> så alle kyststrækninger inkl. havne står til din rådighed
*Snip*

Ja hvis ikke der er fiske forbud på havnen, det kommer flere og flere
steder, argumentet er mange steder at lystfiskerne sviner,
det gør vi da ikke vel

mvh. Brian

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 19-06-02 08:28

Nu har jeg også båd, foruden at jeg fisker. Og et argument er også at man
som sejler ikke kan se linerne, og selvom man kan er det ikke muligt at
sejle udenom. Selvfølgelig er de fleste fiskere hensynsfulde, men desværre
ikke alle, som du også antyder med dit smil. Der er som bekends brådne kar i
alle lejre, og der er desværre nogle der sviner og ikke ruller linen ind,
når der kommer trafik. Jeg har faktisk prøvet at få råbt skældsord af mig i
en båd fordi der er nogle lystfiskere der mener at jeg skal sejle langs den
bagbord molehoved for at komme forbi deres liner. Med risiko for at der
kommer en modgående båd og kollission.

Men i de fleste havne er det hovedsageligt i lystbådeafdelingen der er
fiskeri forbudt.

Men. Jeg går faktisk ind for at der laves en mulighed for at man kan komme
helt ud til molehovedet i alle havne for at fiske. Måske man kan lave noget
så man ikke kan fiske lige ud i indsejlingen.

mvh

Erik Breum Petersen