Død over Netscape
Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-01 00:41

Måske en lidt hård overskrift, men min NN4.04DK går altså helt i sort på

www.drugtest.dk/multitest_.htm - som jeg er i gang med at redesigne.

Programmet har udført en ulovlig handling.
Kontakt programforhandleren hvis problemet fortsætter.

Hrmfph# - programforhandleren er da fuldstændig ligeglad - det er min kode
det er galt med - og det er noget i min css, som kun består af

..kant{
background-color:#ffffaa;
width:200px;
border-style:solid;
border-color:#000080;
border-width:1;
}

(plus den oprindelige style på www.drugtest.dk/drugtest_basis.css)

til at definere nogle bokse der indeholder <table> og gerne skulle have
denne border og background-color.

Tilsyneladende ignorerer NN min width:200px; på min <div>, men det er ikke
kun det.

Først lavede jeg det med <div style="border:....osv"> med float:left (som
var helt umuligt at styre), men det kunne vises i NN4. Nu har jeg puttet det
ind i tabelceller og med class - og NN dør.

Det er sikkert mig der er træt i ægget, men hjælp mig lige på rette spor.

Naturligvis har jeg prøvet
http://validator.w3.org/check?uri=www.drugtest.dk%2Fmultitest_.htm
men den gav ingen hjælp.

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-01 00:53

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev
> Måske en lidt hård overskrift, men min NN4.04DK går altså helt i sort på

Du er ikke den eneste!

> Det er sikkert mig der er træt i ægget, men hjælp mig lige på rette spor.

Når jeg kører din CSS gennem min topstyle får jeg 10 fejl lydende:

td,td,p,li og .overskrift: "Property vertical-align does not exist in this
definition"

li: "url(billeder/pil.gif) is not a valid value for list-style"

..hand: "property cursor dows not exist in this definition"

..menuplace, .menuplaceluk, .menuplacelukgemt: "25 is not a valid value for
top"

..knaptabel, .menuplacelukgemt og .menuplace2: "hidden is not a valid value
for visibility"

Ved ikke om det kan hjælpe men magter altså ikke at manualfejlsøge da jeg
netop selv har siddet med noget lignende.

--
Jakob Andersen
"Den eneste måde at lære HTML, er at prøve sig frem -

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-02-01 00:58

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev
> Ved ikke om det kan hjælpe men magter altså ikke at manualfejlsøge da jeg
> netop selv har siddet med noget lignende.

Forresten går min NN4 ikke helt død på din side, det ser blot lidt underligt
ud screenshot på: <http://buderup-gravlev.dk/netscapedie/image001.png>

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 11-02-01 13:07

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> udtrykte:

>border-width:1;

Du mangler da vist en enhed her. (f.eks. 'px')

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

WAP/WML/PHP Tutorials
http://www.nau.dk/

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-02-01 15:55

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Måske en lidt hård overskrift

Nej, jeg er helt enig - men kun hvad angår Netscape 4 :)

> Programmet har udført en ulovlig handling.
> Kontakt programforhandleren hvis problemet fortsætter.

Den har jeg også fået et par gange - og det er ikke én speciel ting som gør
det. Prøv eventuelt at gøre det at du tager alt CSS væk - og derefter trin for
trin putter det tilbage igen. Så kan man som regel få en idé om hvor det går
galt.

Hvis det ikke er betydningsafgørende kan du vælge at skjule den problematiske
CSS kode for NN4: http://www.html.dk/artikler/00014/

Mvh
Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-01 17:10

Jonas Astrup - html.dk <astrup@e-mail.dk> skrev:

> [...]
for
> trin putter det tilbage igen. Så kan man som regel få en idé om hvor det

Tak for de mange forslag. Det viser sig at man ikke kan have sådan en <div>
i en tabelcelle:

style="background-color:#ffffaa;width:200px;float:left;border-style:solid;bo
rder-color:#000080;border-width:1px;">

uanset om den får en style eller en class.

Så snart jeg flytter den uden for min <td>, så fungerer det fint i NN4 - men
KUN når den også får en float:left; - ellers fatter den ikke en brik af det
der står i min style.

Det gjorde jeg også til at starte med, men jeg kunne slet ikke styre
placeringen. Aha, jeg læsser de enkelte <div> ind i hver sin <td>, men det
gik altså helt i skoven - og jeg var træt i hovedet (for meget rødvin:o]).

Nu prøver jeg lidt med <div> og <span>, hvis NN da kan forstå det?

--
Allan
Det er mig der bestemmer over computeren...

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 11-02-01 18:11

> [...]
> Tak for de mange forslag. Det viser sig at man ikke
> kan have sådan en <div> i en tabelcelle:

> float:left;border-style:solid;border-color:#000080;

Uha - det er også næsten at provokere den til at gå ned:

- NN4 er ikke glad for inline styles ( <div style=""> )
- NN4 er ikke glad for borders
- NN4 crasher for et godt ord med floats

Prøv evt. at pille 'float' ud.

Mvh
Jonas

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-01 21:20

Jonas Astrup - html.dk <astrup@e-mail.dk> skrev:

> Uha - det er også næsten at provokere den til at gå ned:

Det har nu ikke været hensigten

Under udvikling laver jeg altid inline style, som jeg så flytter til min
css-fil når jeg er tilfreds med resultatet.