Update af Redhat kernel
Fra : Peter Dan Hansen

Dato : 13-06-02 13:16

Jeg har opdateret min Redhat kernel fra 2.4.18.3 til 2.4.18.4 ved hjælp af
Redhat Update Agent. Min Lilo er stadig i stand til at boote mod begge
kerner.
Når jeg imidlertid booter mod 2.4.18.4 kernen, er systemet meget langsomt.
Hvad er årsagen og hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak.

Fra : John Hinge

Dato : 13-06-02 13:26

On 13 jun 2002 Peter Dan Hansen was heard to say:

> Jeg har opdateret min Redhat kernel fra 2.4.18.3 til 2.4.18.4 ved
> hjælp af Redhat Update Agent.
Hvordan får du din up2date til det ?
jeg prøvede med :
up2date --list --force --nox
og blev tilbudt kerne 2.4.9.38
da jeg pt. kører med 2.4.9.31 er det ikke lige til at gennemskue
om det ku betale sig at skifte
Kan det være fordi min rødhætte er en 7.2 ?

Er der sket væsentlige ting mellem 2.4.9.x og 2.4.18.x ?

Og er det egentig ikke synd for windows brugere at de er stavnsbunde
til meget mindre af den slags sjov ? (jeg har selv en windowsb0x,
så jeg kan godt tillade mig at mobbe

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-06-02 15:24

John Hinge wrote:

> [...]
> da jeg pt. kører med 2.4.9.31 er det ikke lige til at gennemskue
> om det ku betale sig at skifte
> Kan det være fordi min rødhætte er en 7.2 ?
Ja, han bruger sikkert 7.3.

Martin.

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 13-06-02 13:45

"Peter Dan Hansen" <pdh@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> kerner.
> Når jeg imidlertid booter mod 2.4.18.4 kernen, er systemet meget langsomt.

Så har Agent nok ikke fjernet den gamle kernel.
Årsagen til at det kører meget langsomt har jeg ikke noget bud på, men det
sker jo hele tiden ændringer i kernel, så måske er det noget i dit system
der pludselig giver en uventet virkning.
Mvh
Torben