ZoneAlarm og al trafik til/fra én specifik~
Fra : tp

Dato : 12-06-02 15:56

Hej

Hvordan er det muligt indefra ZonaAlarm PRO at kunne slippe al trafik
til/fra en specifik IP adresse igennem. Hvordan konfigureres dette...

Skridt for skridt tak...

På forhånd tak.

Mvh.
Tom

Fra : Alex Holst

Dato : 12-06-02 16:10

tp <tomkat@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Hvordan er det muligt indefra ZonaAlarm PRO at kunne slippe al trafik
> til/fra en specifik IP adresse igennem. Hvordan konfigureres dette...
>
> Skridt for skridt tak...

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwinstall

Hvis du ikke forstaar ZoneAlarm nok til selv at kunne goere dette,
hvordan ved du saa om den virker overhovedet?

Fra : Lars

Dato : 14-06-02 20:14

In article <slrnagep35.2qvs.a@Alpha.Area51.DK>, a@area51.dk says...

> http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwinstall
>
> Hvis du ikke forstaar ZoneAlarm nok til selv at kunne goere dette,
> hvordan ved du saa om den virker overhovedet?

Han har sikkert tillid til programmet, hvilket er forståeligt. Han har måske endog læst nogle
test's, således tilliden stiger, med rette. Ligeså forståeligt er det at han stiller
ovenstående ?

Til dig kan jeg nævne: Jo, ZoneAlarm 3.0 Pro virker rigtig godt!

Svar på ?: Menu - Firewall - Add
Hertilføjes IP til "trusted zone"

--
Best regards

Lars

Fra : Alex Holst

Dato : 17-06-02 08:21

Lars <lc@get3net.dk> wrote:
[ZoneAlarm]
> Han har sikkert tillid til programmet, hvilket er forståeligt. Han har
> måske endog læst nogle test's, således tilliden stiger, med rette.
> Ligeså forståeligt er det at han stiller ovenstående ?

Hvorfor er det forstaaeligt at han stoler paa programmet? Jeg har endnu
ikke set dybdegaaende tekniske evalueringer af ZoneAlarm; tilgengaeld
har jeg set baade sikkerhedsfejl og integrationsproblemer med Windows i
koden til ZoneAlarm.

Nogen burde skrive danske retningslinier for brug af programmer som man
ikke har grund til at stole paa.

Fra : Gevaldi

Dato : 12-06-02 16:45

tp skrev:

> Hej
>
> Hvordan er det muligt indefra ZonaAlarm PRO at kunne slippe al trafik
> til/fra en specifik IP adresse igennem. Hvordan konfigureres dette...

Da Zonealarm Pro er et købe program
og der ydes et års gratis support:

http://www.zonelabs.com/store/content/support/support.jsp
Technical Support
Assistance with troubleshooting, configuring
and properly using your software.
ZoneAlarm Pro 3.0
ZoneAlarm Pro 2.6

1 year updates
and online support

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : tp

Dato : 12-06-02 16:48

Mit spørgsmål kan måske misforstås... det jeg helt konkret gerne vil have ZA
til er at holde forbindelsen til Stofanets DHCP server intakt hele tiden så
jeg ikke bliver smidt af hver 4. time...og må lave alt andet for at holde
forbindelsen intakt

Hvordan holdes denne forb. åben hele tiden... hvordan gøres dette helt
specifikt i ZA.

På forhånd tak

Mvh.
Tom

Fra : Jakob Bork

Dato : 12-06-02 17:29

> til er at holde forbindelsen til Stofanets DHCP server intakt hele tiden

> jeg ikke bliver smidt af hver 4. time...og må lave alt andet for at holde
> forbindelsen intakt

Jeg tror bare Stofanet er sådan... Det kan vist ændres på www.flexrate.dk
eller en eller anden login-side jeg ikke lige kan huske (Jeg har forlængst
forladt den synkende skude af ustabilitet og useriøse påfund).

Men det kan altså være Stofanet, der er sat op til at afbryde forbindelsen
og ikke Zonealarm.

mvh
Jakob Bork

Fra : tp

Dato : 12-06-02 18:27

Stofanet har en 'Idle' time på max 7200 sek. men det er jo ca. 2 timer inden
den automatisk lukker af om alt andet lige - men der går 4 timer hos mig???
mystisk :<(