onblur="window.close(this)
Fra : Allan Haastrup

Dato : 12-06-02 12:54

Det her er jo en meget fed funktion, men den virker ikke på
frameset, hvilket er det jeg skal have lukket med denne kommando.

Jeg er åben for andre alternativer, det eneste der skal ske er at
vinduet automatisk lukker når man klikker væk fra det.

Jeg har prøvet at sidde lidt og lege med løkker, men kommer altid
ud i en situation med en uendelig (eller hvertfald meget lang
løkke som stopper loadningen af siden)

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig videre.

På forhånd tak
Allan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne Duus - OneOff

Dato : 12-06-02 14:41

Husk - at du kun kan lukke et vindue med script, hvi det også er åbnet med
et script !!!

hvis du selv har åbnet vinduet - eller klikket på en <a href=xxx fik vinduet
til at åbne, kan du ikke lukke vinduet med script

har du prøvet window.top.close();

hilsen
www.fiduusen.dk

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 12-06-02 17:36

> Jeg er åben for andre alternativer, det eneste der skal ske er at
> vinduet automatisk lukker når man klikker væk fra det.

onclick="self.close() den kan lukke både frame og Iframe

MVH HC.

Fra : Allan Haastrup

Dato : 13-06-02 10:07

Jeg har nu fundet et script til at åbne vinduet med framesettet i:
onclick="window.open('kroppen/kropmain.htm')">Hvor har du
smerter?</a>

Den åbner det nye frameset helt fint, men onblur="window.close(this)
virker stadig ikke i kropmain.htm, og heller ikke de alternativer i
har foreslået.

I og med det er et frameset kan jeg ikke bruge mange af de andre
forslag jeg har set andre steder her i gruppen for der smider de
scriptet i body.

Jeg er rimelig lost her, håber i har mere i jeres godteposer

Mange Hilsner

Fra : Henrik Cichosz

Dato : 13-06-02 15:29

> Jeg er rimelig lost her, håber i har mere i jeres godteposer

Hvad så med den her

MVH HC

Fra : Allan Haastrup

Dato : 14-06-02 09:46

> Hvad så med den her

Problemet er som sagt at det er et frameset jeg åbner og derfor ikke
kan gøre noget i body.

Jeg har dog fundet en ny løsning, jeg åbner bare det nye frameset i
_top så den erstatter det andet vindue, så må jeg lave en "tilbage"
knap istedet for.

Jeg siger mange tak for hjælpen til jer alle