Geforce4 under Redhat 7.2
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 12-06-02 12:28

Dav

Jeg har en maskine med Redhat 7.2 installeret, som jeg gerne vil have
til at virke med mit Geforce4 grafikkort, men jeg er i tvivl om hvilke
X-pakker jeg skal installere for at det kommer til at virke, er nogen
der kan hjælpe mig?

Jeg har hentet og installeret følgende:
NVIDIA_GLX-1.0-2960
NVIDIA_kernel-1.0-2960

Og jeg har tilpasset mit min XF86Config (Hvilket jeg nok ikke er den
vildeste til?), men nu er jeg lidt på bar bund...

Jeg har følgende pakker til X installeret:
XFree86-4.1.0-3
XFree86-doc-4.1.0-3
XFree86-Xnest-4.1.0-3
XFree86-xfs-4.1.0-3
XFree86-xf86cfg-4.1.0-3
XFree86-devel-4.1.0-3
XFree86-tools-4.1.0-3
XFree86-xdm-4.1.0-3
XFree86-Xvfb-4.1.0-3
XFree86-compat-modules-3.3.6-42
XFree86-libs-4.1.0-3
XFree86-100dpi-fonts-4.1.0-3
XFree86-twm-4.1.0-3
XFree86-compat-libs-4.0.3-2
XFree86-SVGA-3.3.6-42

--
Christoffer Olsen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 12-06-02 13:01

"Christoffer Olsen" <christofferolsen@ninja.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og jeg har tilpasset mit min XF86Config (Hvilket jeg nok ikke er den
> vildeste til?), men nu er jeg lidt på bar bund...

Der følger noget dok med den ene eller begge NVIDIA filerne.
Når du skriver du har tilpasset din XF86Config, har du vel udført de
ændringer der står i dette dok.
Jeg mindes nu ikke at XFree version 4 config filen hedder XF86Config, jeg
husker navnet som noget andet (XF86Config4),
du kører vel med XFree version 4 og ikke version 3, en god ting er at køre
"Xconfigurator --preferxf4" når X opsættes så er du på den sikre side.
Mvh
Torben

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 13-06-02 09:41

"Torben Schou Jensen" <tsj@sas.dk> writes:

> du kører vel med XFree version 4 og ikke version 3, en god ting er at køre
> "Xconfigurator --preferxf4" når X opsættes så er du på den sikre side.

Hmm, det gjorde jeg, og Xconfigurator kom med en masse fejlmeddelelser
da jeg skulle probe. Men programmet må alligevel have skrevet filen
selvom jeg lukkede det på cancel, for da jeg havde rettet i "module
section" så virkede skidtet... Så nu virker det, men jeg ved egentlig
ikke hvad jeg har lavet...

Men tak for tippet.

--
Mvh Christoffer Olsen

Fra : Skunk

Dato : 12-06-02 16:01

Christoffer Olsen wrote:

> [...]
> til at virke med mit Geforce4 grafikkort, men jeg er i tvivl om hvilke
> X-pakker jeg skal installere for at det kommer til at virke, er nogen

Kan dette hjælpe?

http://www.linuxin.dk/artikler/vis_artikel.php?id=35

/Skunk