Newbie: Problem med bootloader
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-06-02 08:49

Okay... så tog jeg mig endelig sammen til forsøge mig med Linux. Jeg
downloadede RedHat 7.3 (begyndervenligt?) og fik afsat noget plads på
harddisken.

Nu er problemet bare, at jeg stadig gerne vil have adgang til WinXP som
stadig ligger på c: (Pri, master, 1. part). Selvom KDE ikke har koblet mig
helt af, så er der stadig mange ting, som jeg liiige skal i Windows. Ja,
det havde været lettere med to computere.

Problemet er bare at bootloaderen GRUB, har fjernet muligheden for at boote
til Windows. På listen er der RedHat og DOS. Vælger jeg DOS, booter
computeren bare, og jeg havner samme sted igen :-/

Nogen idé til hvordan jeg lettest får mulighed for at vælge OS i opstarten?
Skulle jeg have valgt LILO, eller hvad ville have været smartere?

--
Lars

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 11-06-02 14:23

Lars Jørgensen wrote:
> [...]
>
> Nogen idé til hvordan jeg lettest får mulighed for at vælge OS i opstarten?
> Skulle jeg have valgt LILO, eller hvad ville have været smartere?
Du skal bare tilføje følgende i /boot/grub/menu.lst:
Title Windows
rootnoverify (hd0,0)
chainloader +1

- Martin

[...]