Opsætning af hjemmenetværk
Fra : SonofonoS

Dato : 10-06-02 22:09

Hej NG

Er der ikke en venlig sjæl der enten kan henvise til en internetside eller
selv skrive en udførlig vejledning til hvordan man sætter et hjemmenetværk
op med et krydset netværkskabel direkte fra netkort til netkort. Det er fra
en maskine med win 98 til en maskine der kører win xp. XP skal helst være
"masteren" hvis sådan noget skal angives. Det skal helst være en beskrivelse
af hvad man skal gøre trin for trin fra man tænder maskinerne til netværket
kører...

Håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak

Henrik

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-06-02 09:57

> Er der ikke en venlig sjæl der enten kan henvise til en internetside eller
> selv skrive en udførlig vejledning til hvordan man sætter >et
hjemmenetværk

Det der er vigitgt er, at begge dine maskine kører inden for samme ip range,
subnet og helst også samme workgroup.

Kør med faste ipér, så er du sikker.

fx.:
maskine1: ip:192.168.0.5
maskine2: ip:192.168.0.10

subnet for begge: 255.255.255.0

arbejdsgruppe/workgroup kunne være "arbejdsgruppe" eller "hjemme", det er
ligemeget hvad det hedder bare det er det samme.

Du sætter dette op under netværk i kontrolpanelet.

mvh

Thomas

Fra : Sven Lindhardt

Dato : 11-06-02 13:46

> [...]
beskrivelse
> af hvad man skal gøre trin for trin fra man tænder maskinerne til
http://www.homenethelp.com/web/howto/HomeNet-start.asp

Mvh Sven Lindhardt

Fra : SonofonoS

Dato : 11-06-02 16:30

Nu kan det jo godt være at jeg er total dum, men jeg kan altså ikke få det
til at virke!!!

Er der ikke en af jer der vil skrive en trin for trin gennemgang af hvordan
jeg får det op at køre?
Der er lige en lille tilføjelse til problemet. Det må gerne være muligt for
begge maskiner at kunne gå på internettet samtidigt. Jeg har stofanet.
Jeg vil gerne ha' at vide hvilke objekter der skal være installeret under
netværk. Så som klient, protokol osv.

Konfigurationen ser ud som følger.

Maskine 1 (Master):
1 stk. netkort til stofanet.
1 stk. netkort til at kommunikere med Maskine 2
Operativsystem: Windows XP DK

Maskine 2 (Slaven)
1. stk netkort til at kommunikere med Maskine 1
Operativsystem: Win 98 DK

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe...

Det vil sgu være rart at få det op at køre...

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : LCO

Dato : 12-06-02 19:15

Henrik skrev:
> Nu kan det jo godt være at jeg er total dum, men jeg kan altså ikke få det
> til at virke!!!

Ja, det er irriterende når lortet ikke vil virke, og hvorfor kan
producenterne ikke bare lave noget som virker første gang...

> [...]
> begge maskiner at kunne gå på internettet samtidigt. Jeg har stofanet.
> Jeg vil gerne ha' at vide hvilke objekter der skal være installeret under

Prøv at se på følgende sider som er meget nemme at gå til:

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm

Håber det kommer til at virke.
Hilsen
Lars

Fra : Frank Hedlund

Dato : 12-06-02 12:50

Har du set på Microsofts egen supportside
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=fh;en-us;w98
følg link: ->
How to Create a Peer to Peer Network with Windows 98
og derefter link til ->
Twisted pair Ethernet-based network

Frank