cursor
Fra : Guldager

Dato : 10-02-01 17:24

Hejsa

Se http://hjem.get2net.dk/guldagers Det er en lille testfilm med noget
cursor halløj, det har jeg lige et par spørgsmål til. Hvordan kan jeg få
cursoren foran google skiltet? Og hvordan kan jeg undgå at den lille hvide
hånd kommer frem?

Venlig hilsen

Jeppe Guldager

Fra : MTPO

Dato : 18-02-01 18:24

Hej
Det er nogle voldsomme farver du har valg. Siden skal passe til opløsning
800X600 (det er standarten).

> Hvordan kan jeg få
> cursoren foran google skiltet?

Hvad mener du???

> Og hvordan kan jeg undgå at den lille hvide
> hånd kommer frem?

Den lille hånd betyder at man er kommet over en knap i stedet for den prøv
at lave et stykke anden grafik.
--
Hilsner
MTPO

Fra : Morten Balle

Dato : 19-02-01 04:42

du svarer ikke på hvordan man laver den hvide hånd om, det vil jeg egentlig
også gerne vide!

--
Morten Balle

"It is nice to be important, but it is more important being nice"

Fra : MTPO

Dato : 19-02-01 08:35

"Morten Balle" <mb@digifac.com> skrev i en meddelelse
> du svarer ikke på hvordan man laver den hvide hånd om, det vil jeg
egentlig
> også gerne vide!

Den lille hånd har sin betydning, nemlig at den stykke grafik markøren er
kommet over er aktiv, (kan udføre et stykke arbejde). Det kan du ikke
fjerne. Men du kan erstatte den selv med at tegne et stykke grafik fx en pil
som vil "drage efter" markøren. Funktionen kaldes Drag Mask.
Her er link til en dansk nystartet service
http://www.cybernation.dk/animation/tutorials/effekter/index.asp. Under
markør kan du finde den funktion forhåbentlig du lader efter

Fra : Storm

Dato : 21-02-01 12:34

> Den lille hånd har sin betydning, nemlig at den stykke grafik markøren er
> kommet over er aktiv, (kan udføre et stykke arbejde). Det kan du ikke
> fjerne.

Jo du kan, hvis du laver skiltet om til et movieclip og benytter .hittest
til at tjekke om brugeren klikker på skiltet.

Mvh,
Storm

Fra : MTPO

Dato : 23-02-01 07:51

> Jo du kan, hvis du laver skiltet om til et movieclip og benytter .hittest
> til at tjekke om brugeren klikker på skiltet.

Har jeg skrevet noget anden?

Fra : Storm

Dato : 23-02-01 08:59

Du skrev:
-->Den lille hånd har sin betydning, nemlig at den stykke grafik markøren er
-->kommet over er aktiv, (kan udføre et stykke arbejde). Det kan du ikke
-->fjerne.

Jeg ville blot pointere at du *kan* "fjerne" hånden ved at lave skiltet om
til et movieclip istedet for en button...

Mvh,
Morten

Fra : MTPO

Dato : 23-02-01 14:28

Jeg forslå at læse hele tråden!!!
Så kan måske opdage det her

>Den lille hånd betyder at man er kommet over en knap i stedet for den prøv
>at lave et stykke anden grafik.

Og hvis du læser min anden indlæg så kan du se, at det var kun forslag lige
så god som din egen ik os.
Og for resten du fjerner ikke Butons effekten, du erstatter knappen med
noget anden grafik eller konkret laver den om, og det er præcis det som jeg
selv har foreslået..
Men din forslag er udmærket.
Hvis du vil køre den diskussion så foreslå jeg en anden gruppe, eller privat