Til pigerne: Fugtighedsproblem ?
Fra : Steffen Holm

Dato : 10-06-02 12:38

Hej NG

For at gøre en lang historie kort, har mig og min kæreste følgende problem.
Når vi har sex, er det dejligt for begge parter, men bagefter har min
kæreste ondt i skeden. Vi er fornyligt begyndt at dyrke sex uden kondom -
min kæreste begyndte på p-piller. Før brugte vi kondom, og der var ingen
problemer.... Hun beskriver smerten som brændende, og som om det svier......

Nogen der kender til ovenstående problem, og evt. har en god løsning ?

På forhånd tak
Steffen

Fra : Lille mig

Dato : 10-06-02 12:42

> [...]
svier......

> Nogen der kender til ovenstående problem, og evt. har en god løsning ?

Hej Steffen.

Faktisk har vi lige det omvendte problem - det svier og gør ondt på mig når
vi har brugt kondom. Er det fordi din kæreste har problemer med at blive
våd? for så kan I bruge glidecreme som fåes på apoteket. Faktisk kan pigen
også nemt være overfølsom overfor sæd og den væske der kommer ud af en
mand - underligt men sandt.

/Helle

Fra : Steffen Holm

Dato : 10-06-02 13:15

> Er det fordi din kæreste har problemer med at blive våd?

Nej, hun bliver våd nok. vi tænkte også selv at det kunne være problemet, så
vi prøvede med oralsex før samleje, hvilket jo hjælper på fugtugheden, men
det hjalp ikke på problemet.

Tak for svaret

Steffen

Fra : Chokmah

Dato : 10-06-02 23:28

On Mon, 10 Jun 2002 14:14:47 +0200, "Steffen Holm"
<steffen@toughguy.net> wrote:

>Nej, hun bliver våd nok. vi tænkte også selv at det kunne være problemet, så
>vi prøvede med oralsex før samleje, hvilket jo hjælper på fugtugheden, men
>det hjalp ikke på problemet.

hmm det lyder sgu alt sammen men sært - men det kunne faktisk godt
lyde som om hun har en slags elergisk reaktion på din sæd / penis -
( man kan få alergi for alt ) ring og spørg lægen - jeg ved ikke om
hun har haft tidliger forhold med det sammen problem ?
MvH
Bo
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-06-02 06:49

"Chokmah" <chokmah@c.dk> wrote in message

> [...]
> ( man kan få alergi for alt ) ring og spørg lægen - jeg ved ikke om
> hun har haft tidliger forhold med det sammen problem ?

Allergi mod sæd er vist en myte, ligesom allergi mod gummi(hvor dog psykisk
altså pseudo-allergi er postuleret)

Meget skal gå i hak for at manden glider ind som i smør og der er
forfærdelige myter om kvinders nøddeknækkende skedemuskler der ubevidst
lukker ude eller ikke vi ud igen.

Lærere på sygeplejeskoler gør sig gerne interessante med vandrehistorier om
par der er blevet indlagt sammen på en båre, fordi vaginitis-krampe havde
umuliggjort at han trak den erigerede penis ud af hende. Og en fjer bliver
til fem høns, så bortoperation af penis er med i repertoiret .

En ubevidst uvilje til, at han kommer op i hende, kan både medføre dårlig
smøring og vævsfasthed og objektiv lægelig sondring mellem de to, er vist
ikke nogensinde beskrevet i faglitteraturen.

Mon ikke man bør sige "vi tar en måned med fælles-onani" og evt kunstig
insemination med en sprøjte, hvis graviditet haster.

Freud skabte myter, om penismisundelse og mænds angst for magtfulde kvinders
glubske skeder, så han var en god underholder, men de faktiske forhold i
jernindustrien er vel at lyst kommer og går og på lige så mange måder som
der er individer.

Der er i lægelitteraturen beskrevet gradvis udvidelse af skede med stadig
større dildoer (evt blyant, lillefinger, pegefinger, gulerod, agurk. Det
tror jeg er en god strategi, og hvis fyren har så betænksomme
forførelsesritualer blandt sine skore-trick, så bliver hendes hjerte blødt
som smør og så følger skeden efter.

Sandsynligheden for nævnte dobbelt-indlæggelse sætter jeg til en ud af
million, og kun lidt bedre er oddsne for at en mand er kommet ind på
skadestuen sammen med sin støvsuger, som han havde onaneret ind i (også en
klassiker blandt "urban legends")

Fra : Trevor GoodChild

Dato : 10-06-02 13:13

"Steffen Holm" <steffen@toughguy.net> wrote in message
> [...]
svier......

> Nogen der kender til ovenstående problem, og evt. har en god løsning ?

Hej Steffen...
Jeg havde på et tidspunkt en kæreste, som fik problemer med underlivet, når
hun tog p-piller.
Hun fik ondt i underlivet et stykke inde i agten, og var ikke i stand til
gennemføre. Hun gik så til læge med det, og det viste sig at være svamp.
Lægen fortalte at p-piller godt kunne frem-provokere svamp. Hun prøvede
først at behandle med svampe dræbende cream, men det var dessvære ikke nok i
hendes tilfælde. Det vi gjorde var at hun holdte helt med p-pillen, og
derefter var der ingen problemer.
Jeg ville foreslå at din kæreste gik til læge med det. Hvis det er svamp, så
er det rigeligt nemt at behande for.

Trevor,

ps. Problemerne kom først 5 md efter at hun begyndte med p-pillerne
Pss. Svamp kan udtøre skeden, og lave små flænger... Det kunne jo være
derfor at det svir hos din kæreste.

Fra : høstblomsten

Dato : 10-06-02 13:46

"Trevor GoodChild" skrev ....

> "Steffen Holm" wrote......

[snip]

[snipper også lige Trevor..]

>........og det viste sig at være svamp.

....også min allerførste tanke!
Et mindre udbrud af svamp kan i nogle tilfælde behandles med
yoghurttabletter, men ellers er det med at komme til lægen
hurtigst muligt! Svamp kan gøre allerh....*biiiiiiip*
ondt! - og afhængig af _hvilken_ svampeinfektion, der er
tale om, skal "manden" også behandles.
.....se så at komme afsted !!!

Go'e hilsener fra
~ høstblomsten ~

Fra : Trevor GoodChild

Dato : 10-06-02 16:03

[SNIP]

> [...]
> hurtigst muligt! Svamp kan gøre allerh....*biiiiiiip*
> ondt! - og afhængig af _hvilken_ svampeinfektion, der er

Det min X har haft, må ikke have været slemt... I det at lægen sagde at jeg
bare skulle sørge for holde min p!k renlig. Ingen behandlig der

Det sjove er, at hendes svamp forsvandt 14dage efter at have stoppet med
p-pillerne.

Trevor,

Fra : Steffen Holm

Dato : 10-06-02 13:50

> Hun gik så til læge med det, og det viste sig at være svamp.

Det kunne være en mulighed - tak for svaret.

Steffen

Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-02 14:32

> [...]
> min kæreste begyndte på p-piller. Før brugte vi kondom, og der var ingen
> problemer.... Hun beskriver smerten som brændende, og som om det

Der er lokalbedøvende linimenter på apoteket, bl.a. lidokain og novokain men
brændende svien tyder på infektion og så er youghurttabletter fra apoteket
eller youghurt fra supermarkedet en god ting, så der kommer balance i
mikrofloraen - hvis slemt, så snak med din læge - men apotekerre er ofte
meget forstandige og så skal du ikke frem og tilbage så mange steder.

Da min første kone var gravid skiftede mikrofloraen i hendes skede meget,
hvilket er ret normalt - jeg fik skyld for at vaske mig for lidt, og da det
var nær Ækvator hvor vi var udsendt, så badede jeg ofte for afkølingens
skyld og de britiske læger på hospitalet hvor min kone arbejdede sagde at
mand og kvinde hygiejne er betydningsløst vedr skedeinfektioner - at
kondomophør er netop sket, kan være et tilfælde
Der er meget psykosomatik i kvinders skedesmerter - ligesom i begge køns
tarmsmerter.
Ting går hurtigt i en "mose" og man bør nok undgå medicinsk indgriben og
være lydhør overfor det lys som småsmerter kaster på de psykiske problemer.
Termometer til at konstatere feber er unuanceret diagnoseinstrument
sammenlignet med de indsigter vi får fra smerter - og det manikke dør af
bliver man stærkere af.

Overvækst af svamp i penis(især af den allestedsnærværende type "candica
albicans") kan give opsvulmning så det er svært at få kondom af og på, men
er lysterne stærke, kan man abstrahere fra extreme smerter.Min har kommet og
gået månedligt i tyve år, og alt det dyre krem og pille stads som læger har
givet mig recepter har virket kortvarigt eller slet ikke. Gradvist går
sådant i sig selv, når man udsætter sin krops højintelligente immunforsvar
for den sunde vaccination som det er at klare ærterne uden højteknologi.

Fra : Anita

Dato : 10-06-02 17:34

"Steffen Holm" skrev

> Hej NG

Hej Steffen

> For at gøre en lang historie kort, har mig og min kæreste følgende
problem.
> Når vi har sex, er det dejligt for begge parter,

Skønt

> [...]
> sex uden kondom - min kæreste begyndte på p-piller. Før brugte vi kondom,
> og der var ingen problemer.... Hun beskriver smerten som brændende, og

Jeg oplever noget tilsvarende nu og da. Men det opstår som regel kun når det
er noget tid siden sidste "omgang". Hvis der fx. går en uge eller længere
kan jeg også få lidt ondt bagefter. Som du nævner, gør det heller ikke ondt
under akten. Når jeg så dyrker sex mere regelmæssigt mærker jeg ikke noget
til den spøjse svie. Jeg har ikke set det som noget problem - jeg må jo bare
holde mig i gang Men om der er en fysiologisk forklaring aner jeg ikke.

> Nogen der kender til ovenstående problem, og evt. har en god løsning ?

Se om det går væk af sig selv, hvis ikke, vil jeg også opfordre til et tjek
ved lægen.

> På forhånd tak
> Steffen

Venligst Anita