dll.. og drivers..
Fra : Tajen

Dato : 09-06-02 22:23

1)
Jeg kunne godt tænke mig at lære at lave nogle dll filer der kan bruges til
noget... så hvis der er nogle der har en tutoral kunne jeg godt tænke mig
den..

2)
Jeg har anskaffet en rumføler til en tyverialarm.. nu er det så at jeg vil
sætte en seriel port på den og lave en driver til min computer, så når
føleren opfanger noget registrer computeren det... er det muligt??.. og
hvordan??

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 10-06-02 11:59

Tajen skrev:
> [...]
> sætte en seriel port på den og lave en driver til min computer, så når
> føleren opfanger noget registrer computeren det... er det muligt??.. og

Hvis du kun skal have én indgang ind på serielporten (f.eks. en indgang der
aktiveres, når rumføleren føler noget) - så skulle det være ret ligetil ...
men ellers kræver det et kommunikationsinterface, hvilket ikke er ligetil at
lave.

Angående softwaren til styren af den: Det er muligt at lave en .dll-fil, der
sørger for kommunikationen med porten, men jeg tror det bliver svært, hvis
du _vil_ lave det i Visual Basic - prøv hellere C++. Når du så har fået
lavet .dll-filen, vil den selvfølgelig nemt kunne bruges i et Visual Basic
program.

Desværre kan jeg ikke komme tanke om at jeg har set nogen
..dll-programmerings-tutorials nogen steder - hverken til Visual Basic eller
C++ ... hos MSDN er der vist en lille hjælp, men den er ringe.
Måske du kan finde noget på http://www.programmingtutorials.com/ ... det er
et forsøg værd.

Mvh. Bjarke

Fra : Robert

Dato : 10-06-02 19:03

Der findes forskellige slags drivertyper til Windows
(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/kmarch/hh/
kmarch/intro_8r6v.asp) !!

Det er ikke nemt !!

En type drivere jeg selv har arbejdet med er WDM, som er en forkortelse for
Windows Driver Model !!

Drivere skrives (typisk) i C eller C++ (WDM er C++).

Kig evt. efter WDM det på nettet.
(http://www.microsoft.com/hwdev/driver/wdm/wdm.asp)

<!-- -->

Men det er lidt drastisk at lave en driver for at fange serielle signaler.
I Basic findes der en komponent som hedder "mscomm" - den kan vist, hvad du
gerne vil.

Måske flg kan benyttes?:

http://www.ontrak.net/visual.htm

eller kig på www.planet-source-code.com efter mscomm