Asus A7A266-E
Fra : Jacob Christiansen

Dato : 09-06-02 21:08

Jeg har tænkt mig at købe et Asus A7A266-E bundkort + en 1900+ AMD Xp
processor. Er der nogen der vil råde til eller fraråde dette køb?

Fra : henrik

Dato : 09-06-02 21:27

> Jeg har tænkt mig at købe et Asus A7A266-E bundkort + en 1900+ AMD Xp
> processor. Er der nogen der vil råde til eller fraråde dette køb?

ECS K7S5A er et billigere og bedre bundkort! ALI chipset M1647 er efter min
mening det dårligste chipset til AMD CPUer.

mvh
henrik

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 09-06-02 22:37

Hvordan dårligt? Ydelse/Stabilitet eller hvad?

Fra : Peter Binderup

Dato : 10-06-02 19:53

"henrik" <micki244@worldonline.dk> wrote in message news:3d03ba61$0$57425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ECS K7S5A er et billigere og bedre bundkort! ALI chipset M1647 er efter min
> mening det dårligste chipset til AMD CPUer.

Jeg har haft bundkortet i et halvt års tid nu - og jeg har absolut intet at klage over. Jeg skiftede til bundkortet netop pga. ALI
chipsettet. Jeg fandt ikke nogen på nettet der havde problemer med det chipset, og det var en af grundende til at jeg købte det.

Før havde jeg et Via baseret bundkort og det var det værste skrammel jeg nogensinde har arbejdet med. For det første kommer der nye
opdateringer til det nærmest konstant, og det er ikke et godt tegn for det betyder at Via ikke helt har styr på at lave et
kvalitetsprodukt. Og for det andet så gider jeg altså ikke at have et system hvor jeg hele tiden skal huske at opdatere mit bundkort
bare jeg vil spille et nyt spil eller bruge et ny program.

Mit bundkort har jeg kun flashet én gang og ellers ikke hentet bundkort specifikke drivere.

Jeg gik fra at have et hamrende ustabilt system til at have et system hvor jeg endnu ikke har oplevet et systemcrash (med mindre jeg
bruger beta grafik drivere) - så jeg kan kun på det varmeste anbefale det!

MVH
Peter Binderup

Fra : neser

Dato : 11-06-02 20:36

Har lige sendt mit ECS tilbage da det er meget kræsent hvad angår sd ram.
Jeg er (igen) gået tilbage til asus da det er mere kompatibelt med div.
hardware.

Neser

henrik <micki244@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d03ba61$0$57425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...