mit system crascer
Fra : kim

Dato : 09-06-02 19:37

Jeg har fået opdateret mit motherboard til så jeg nu kan spille Jedi 2,
Medal of Honor og Aliens vs. Predator 2 m.m. :)

Problemet er at mit system er begyndt at crasce, billedet fryser totalt og
eneste alternativ at at trykke på reboot-knappen på alle 3 spil...

Jeg mistænker selv grafikkort og driver, men jeg ville lige høre om nogen
her har et par gode råd ?

Mit System:
ECS K7S5A [ny] med opgraderet BIOS ( fra butikken ca. 8 dage gammel ) til
at kunne køre med SD Ram
CPU AMD PALOMINO 1900+ XP 1600/266 [ny]
Køler Standard Sock.A < 1.0 Ghz [ny]
1 stk 256 SD Ram 133 Mhz
300W ATX Strømforsyning [ny]
2 Stk 40 Gb Seagate Barracuda lV 7200 rpm Harddisk [nye]
Aopen Geforce 2 MX 400 m/tv out [ny] med ny driver: WinMe9x_2750
Asus CD rom drev 40xMax
Memorex Brænder 24*10*40 med medfølgende driver: Easy CD Creator 5 Basic
Sound Blaster Live 5.1
Win 98 2.udgave

Jeg har til orientering tænkt mig snart at købe større grafikkort...
Kan det være en opdatering eller andet jeg mangler ?
På forhånd Tak.
Kimo

Fra : Brian Schelde

Dato : 09-06-02 21:05

"kim" <kio@kabelnettet.dk> wrote in message
> CPU AMD PALOMINO 1900+ XP 1600/266 [ny]
> Køler Standard Sock.A < 1.0 Ghz [ny]
Håber du har skrevet forkert, ellers så kunne det tænkes at køleren ikke er
kraftig nok til din processor.

Fra : Sam

Dato : 10-06-02 01:57

Hvor varm bliver din CPU ??
Sam

Fra : kim

Dato : 10-06-02 17:01

"Sam" <sam@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor varm bliver din CPU ??

Hej Sam.

System Temperatur = 37 C / 98 F.
CPU Temperatur = 52C / 125F.

Er det acceptabelt ?

Mvh Kim

Fra : kim

Dato : 10-06-02 16:44

Ups.. Titan TTC-D5TBA m/føler >1,5 -er den ikke ok ?

Fra : kim

Dato : 10-06-02 16:58

> Håber du har skrevet forkert, ellers så kunne det tænkes at køleren ikke
er
> kraftig nok til din processor.

Hej Brian.

Jeg har skrevet forkert.. sorry...

Mvh Kim

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 10-06-02 09:52

kim wrote:
> [...]
>
> Problemet er at mit system er begyndt at crasce, billedet fryser totalt og
> eneste alternativ at at trykke på reboot-knappen på alle 3 spil...

begyndt? efter hvad? din tilsyneladende nye computer?

> [...]
>
> Mit System:
> ECS K7S5A [ny] med opgraderet BIOS ( fra butikken ca. 8 dage gammel ) til

hvorfor alm. SDRAM?

> CPU AMD PALOMINO 1900+ XP 1600/266 [ny]
> Køler Standard Sock.A < 1.0 Ghz [ny]

som de andre skrev.. hvis det du skriver er rigtigt er det nok et CPU
varme problem..

> 1 stk 256 SD Ram 133 Mhz

jamen.. hvorfor?

> 300W ATX Strømforsyning [ny]

hvilket mærke.. 300w er ikke nødvendigvis godt hvis du har købt den
billigste du kunne finde..

Fra : kim

Dato : 10-06-02 16:38

Hej Dennis.

> begyndt?
Ja, efter jeg har fået opgraderet mit MB.

>efter hvad?
Efter opgraderingen.

>din tilsyneladende nye computer?
Nej min gamle. Jeg har fået opgraderet mit motherboard.

> hvorfor alm. SDRAM?
Fordi jeg havde 2 stk liggende på 256 Mb

> som de andre skrev.. hvis det du skriver er rigtigt er det nok et CPU
> varme problem..

Ups.. Titan TTC-D5TBA m/føler >1,5 -er den ikke ok ?

> jamen.. hvorfor?
Fordi jeg havde 2 stk liggende... Jeg har lige talt med min forhandler som
siger at det højst sansynligt er de SD Ram der skaber problemet, så imorgen
tager jeg ned efter fodboldkampen og køber 256 DDR Ram [Mrk. VM Ram.]

> hvilket mærke.. 300w er ikke nødvendigvis godt hvis du har købt den
billigste du kunne finde..
Det er ikke den billigeste jeg kunne finde... tværtigmod sagde jeg til
forhandleren om vi ikke skulle sætte en 400 W i, men han sagde at 300W var
ok. Mærket er Codegen.

Mvh Kim

Fra : Jørgen vorre

Dato : 13-06-02 01:12

Hejsa
jeg tror ikke det er dine ram!
jeg vil heller prøve at køre dit grafikkort i 2x agp
det er nemlig tit et problem med det grafikkort du har i +
hvis du har en SIS bundkort og hvis den bliver langsommer er det meget lidt.
jørgen

Fra : kim

Dato : 16-06-02 13:06

Jeg har nu købt og indsat 256 DDR Ram, og har ikke haft problemer siden :)

Mvh Kim O.