Fjernstyring af PC på LAN (via dial-up) ?
Fra : "Jens Jensen"

Dato : 10-02-01 15:11

Hjælp..

Kan det lade sig gøre, at "fjernstyre" en PC som står på et LAN, med 512
K/Bit internetopkobling via ZyZel Prestige router (jeps PC'en står bag NAT)

Jeg har en PC stående på dette LAN, jeg har ikke ikke adgang til serveren,
Router eller gateway instillinger...men PC'en er altid tændt og koblet op på
internettet. Jeg vil gerne kunne ringe op hjemmefra (56k Modem) og så få
forbindelse til den anden PC...og få den til at hente ting ned, på dens HD
via LAN internet forbindelsen....så jeg kan tage dem med hjem på en
brændt-CD

Kan jeg bruge PC Anywhere 9.2 ? Mit problem er, at "LAN-PC'en" jo kun har et
"lokalt" IP nummer...og ingen public IP. Jeg har prøvet at bruge programmet
"Tzo" på LAN-PC'en, så den kunne får en statisk-public IP...men programmet
fandt kun min Gateway IP og ikke min Sub-Ip

En anden mulighed, kunne være at sætte mit gamle 33.6kbps modem på
LAN-PC'en...kan man så få den til at "tage-telefonen" og så få fjernstyring
på den måde...??

PÅ forhånd tusind tak..

-Newbie Jens.

Posted from [213.237.49.98] by way of f195.law7.hotmail.com [216.33.237.195]

Fra : Kim L.T.

Dato : 11-02-01 00:08

Hvis jeg forstår din formulering korrekt, vil det være umuligt at få adgang til
PC'eren, hvis du ikke kan få adgang til Serveren!

Serveren styrer (formentlig) NAT'ningen, og skulle du kunne nå din PC'ere bag
Serveren, skal denne sættes op til at omdiregere en given trafik på en given
port til din PC'er!

jeg er bange for at du må ty til den langsommere 33,6 løsning

/Kim T.