Mainboards & Intel vs. AMD processors
Fra : DJ

Dato : 09-06-02 13:12

I want to put together my own computer. Anybody has any experience with
this? I want to use it for gaming, multimedia, etc. which means I want
speedy one...

Any recommondations about Mainboards?
Min. req.:
Socket 478, USB 2.0, 4Gb RAM, AGP Pro port, etc.
You got the idea

Any experience with AMD processors vs. Intel processors?
I might prefer Intel because I have heard of people having problems
sometimes with AMD processors running certain software. I know AMD are
faster, but I want 100% compatibility with any software, games, etc.!

Svar på dansk er også velkomne!

-DJE

Fra : DWM

Dato : 09-06-02 18:17

"DJ" <junkmail2dje@nettaxi.com> skrev i en meddelelse
> Any recommondations about Mainboards?
> Min. req.:
> Socket 478, USB 2.0, 4Gb RAM, AGP Pro port, etc.
> You got the idea

Er der nogen speciel årsag til at det skal have AGP Pro port og
kunne tage 4GB ram?

> Any experience with AMD processors vs. Intel processors?

Med et min. req. på socket 478 kan det vist været ligemeget :)
Allerede der har du valgt Intel.

> I might prefer Intel because I have heard of people having problems
> sometimes with AMD processors running certain software. I know AMD are
> faster, but I want 100% compatibility with any software, games, etc.!

Det er der intet hold i mht. til de processorere som AMD laver i dag.

/Kenneth Iversen

Fra : Jacob Christiansen

Dato : 11-06-02 15:10

Til din orientering kan jeg fortælle at det ikke er særlig mange
operativsystemer, der understøtter 4G RAM. Jeg mener at XP Pro højst kan
tage 1,5 G.