Linux på gammel blærebar!?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 09-06-02 11:31

Harjsa

Har "arvet" en gammel 486/50Mhz IBM Thinkpad med 12mb ram,Monochrome,floppy
men INGEN cd drev...

Spørgsmålet er om jeg kan installere Linux i en eller anden form på den
maskine?
Nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det i mangel af Cd drev?.. (parallel?)

Jeg er en komplet Linux noob såå .. :P

Carsten

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 09-06-02 11:40

On Sun, 9 Jun 2002 12:31:20 +0200, Carsten Matzon wrote:
> [...]
> maskine?
> Nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det i mangel af Cd drev?.. (parallel?)
Du skal nok kigge på Linux Laptop-HOWTO på
http://www.tldp.org/HOWTO/Laptop-HOWTO.html og måske 4mb Laptops HOWTO
http://www.tldp.org/HOWTO/4mb-Laptops.html.

Mvh. Jonas

--
"A conservative is a man who is too cowardly to fight and too fat to run."
-- Elbert Hubbard

Registered Linux user #198786 (http://counter.li.org)

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-06-02 11:38

"Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> writes:

> Har "arvet" en gammel 486/50Mhz IBM Thinkpad med 12mb ram,Monochrome,floppy
> men INGEN cd drev...

Formelt set kan du godt køre linux på den, men det vil næppe være
sjovt at bruge den til meget andet end dum tekstterminal.

> Nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det i mangel af Cd drev?.. (parallel?)

Har den pcmcia så du kan smide et netkort i den. Det vil nok være
langt det letteste.

Jeg har engang siddet med et ligende system uden netværk. Jeg kan ikke
huske hvor meget jeg brugte disketter til og hvor meget jeg brugte
SLIP (serielkabel) til. Det var ikke en sjov oplevelse, men det
lykkedes.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks you heart. And if Antartcica doesn't do it

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-06-02 20:01

> [...]

> maskine?
> Nogle ideer til hvordan jeg skal gøre det i mangel af Cd drev?.. (parallel?)

Som i de gode gamle dage med spandevis af floppyer. Alternativt lån
et netkort.

Eventuelt kan du finde en FreeBSD, lægge den på en anden maskine og så
installere via parallelporten, hvis du har et laplink-kabel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus