Hjælp med problem med den danske sprogpakk~
Fra : Gunner Poulsen

Dato : 08-06-02 10:25

Hej Venner.

Er der ikke nogen med en installation af Mozilla 1.0.0final på en ikke
RedHat Linux der gider at hjælpe mig med at teste et problem jeg har?
Problemet er at på min Rødhætte 7.2 får de danske sprogfiler forkerte
rettigheder når jeg installerer xpi-filen.

Test1.

Hvis du vil hjælpe er proceduren:
1) Hent http://www.lyngbjerggaardskolen.dk/~mozilla/beta/da-DK-install.xpi
2) Åbn Mozilla som root.
3) Åbn filen ...sti/da-DK-install.xpi
4) Luk Mozilla
5) Åbn Mozilla igen som root.
6) Gå i Edit > Preferences > Appearance > Languiges/Content og vælg Dansk
7) Lun Mozilla.
8) Åbn Mozilla som alm. bruger.
9) Gentag pkt. 6 som alm. bruger.
10) Genstart Mozilla.
11) Meld tilbage her til gruppen - Fik du en gul skærm med en masse
fejlmeddelelser? Hvilken Distribution og version brugte du?

Jeg vil i hvert fald gerne have testet Debian, Mandrake og RedHat 7.3

Hvis du er nysgerrig, og vil se hvor langt vi er kommet med oversættelsen
løser følgende kommando som root problemet med den gule skærm:
chmod -R +r /usr/lib/mozilla-1.0.0/chrome/*

Test2.

Mens vi er ved testene så prøv også at åbne adressebogen og evt Post og
nyhedsgrupper og sig om det kan lade sig gøre.

Gunner Poulsen.
--
Aktiv i projektet Gnu Skole.
Et projekt med det formål at udbrede brugen af Open Source Software i