Problemer med at åbne porte (D-LINK DI-804~
Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 07-06-02 21:24

For at få et program til at virke ordentlig, skal jeg b.la. åbne UDP
porte > 512. Men under Open Ports er der ikke mulighed for at angive >
tegnet, men muligheden er der i menuen Advanced Filter/Firewall.
Er der nogen der kan hjælpe, da jeg har problemer med at få det til at
virke.

Med venlig hilsen

Ivan

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 07-06-02 23:10

"Iwan P. Kristensen" <IPK@ADSLHOME.DK> wrote in message
> [...]
> tegnet, men muligheden er der i menuen Advanced Filter/Firewall.
> Er der nogen der kan hjælpe, da jeg har problemer med at få det til at

Taler du om comsat for at få biff til at virke under FreeBSD?
Prøv at gå ind i /etc/inetd.conf og fjern #'et ved comsat.

Du må gerne vedlægge mere info, så som OS, hvilket program du leger med,
hvad der er i vejen og hvad du vil opnå.

mvh
db

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 09-06-02 13:46

On Sat, 8 Jun 2002 00:10:15 +0200, "Daniel Blankensteiner"
> [...]
>
>Du må gerne vedlægge mere info, så som OS, hvilket program du leger med,
>hvad der er i vejen og hvad du vil opnå.

Det er mit homebanking, Routeren spærrer når man kalder op til banken
og da har jeg fået afvide at jeg skal åbne for indgående UDP > 512

mvh.

Iwan

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 09-06-02 13:51

> Det er mit homebanking, Routeren spærrer når man kalder op til banken
> og da har jeg fået afvide at jeg skal åbne for indgående UDP > 512

Så må du se i manualen til routeren, hvordan dette gøres.

mvh
db

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 09-06-02 19:25

On Sun, 9 Jun 2002 14:51:01 +0200, "Daniel Blankensteiner"
<db@traceroute.dk> wrote:

>Så må du se i manualen til routeren, hvordan dette gøres.
>
>mvh
>db

Jeg har gennemlæst manualen, men den er meget overfladisk og har også
fået kritik forskellig steder på nettet. Jeg har også kontaktet Dlink
support, de sagde at jeg skulle skrive 512 som start og slut port men
det virker ikke. Så tænkte jeg at man kunne prøve lykken i
nyhedsgrupperne inden jeg kontakter dem igen, men det skulle jeg ikke
have gjort.

Mv. Iwan

Fra : Lars Møller

Dato : 09-06-02 19:24

Hej

Hvad er det for en skod homebanking. Det er da hvis det er rigtigt,
fuldstændigt tåbeligt, hvad med at skifte bank

Mvh

Lars P. Møller

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 10-06-02 09:18

Lars Møller wrote:
> Hej
>
> Hvad er det for en skod homebanking. Det er da hvis det er rigtigt,
> fuldstændigt tåbeligt, hvad med at skifte bank

skal vi nu ikke holde os til konstruktiv kritik eller whatever.. :)

det lyder umiddelbart lidt skummelt at de bruger UDP til homebanking..

Fra : Lars Møller

Dato : 10-06-02 19:16

Dennis Jakobsen wrote:

> skal vi nu ikke holde os til konstruktiv kritik eller whatever.. :)

Det var nu også ment som konstruktiv kritik, jeg kan umuligt forstå at
en Homebanking løsning benytter UDP, og at man skal have så mange åben,
det må være en fejl, eller en kæmpe sikkerhedsbrøler, eller bare noget
der ikke er beregnet til at køre på Internettet. Lad os e.v.t. høre lidt
mere om hvilket system det er.

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 10-06-02 22:50

On Mon, 10 Jun 2002 20:16:17 +0200, Lars Møller <larsmo@post3.tele.dk>
wrote:

> [...]
>det må være en fejl, eller en kæmpe sikkerhedsbrøler, eller bare noget
>der ikke er beregnet til at køre på Internettet. Lad os e.v.t. høre lidt

Jeg har fået kolde fødder med at afsløre hvilken bank det er
Systemet er oprindeligt baseret på at man ringer op via modem, enten
direkte til banken eller via opkaldsforbindelsen til internettet. Nu
hvor jeg har fået Adsl ville det jo være rart og kunne pakke det gamle
modem væk og stadig bruge det program man er vant til. Men jeg kan
regne ud at jeg skal til og skifte over til deres nyere internet
løsning.

Mv. Iwan

Fra : Lars Møller

Dato : 11-06-02 18:49

Iwan P. Kristensen wrote:

> Men jeg kan
>regne ud at jeg skal til og skifte over til deres nyere internet
>løsning.

Det tror jeg helt sikkert er en god idé, det lyder somom det andet system hører sidste århundrede til

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens