Løsning af opgave indenfor emnet Stokastik
Fra : TriX

Dato : 07-06-02 18:17

Jeg har siddet og roddet med følgende opgave, men er lidt i tvivl, om mit
resultat er korrekt. Derfor ville jeg lige høre, om nogen herinde fra kunne
verificere/løse opgaven.

Opgave:
En stationær stokastisk process har en spektral tæthedsfunktion gived ved:
Sxx(f) = 24 / ( (2*pi*f)^2 + 16 ) V^2/Hz

Spørgsmål 1: Beregn processens middelkvadrat E[X(t)^2]

Min løsning: inegration af Sxx(f) fra - til + udenlig ( = 3). Korrekt?

Spørgsmål 2:
Find middelkvadratværdien for processen i frekvensbåndet +-1 Hz omkring DC
(0 Hz).

Min løsning:
Inegration fra - til + 1 (= 1.92) - er meget i tvivl om dette resultat.

Håber nogen, kan hjælpe mig

\TriX

Fra : TriX

Dato : 10-06-02 21:04

"TriX" <TriX_HardCore@Hotmail.Com> wrote in message
> Håber nogen, kan hjælpe mig

Idag kom facitlisten - opgaverne var heldigvis korrekt løst!

\TriX