Skoldkopper
Fra : Sander

Dato : 07-06-02 18:04

Vores datter har lige fået skoldkopper. Vores andre børn har haft det for 5
år siden.
Spørgsmålet er nu: Kan man få skoldkopper mere end en gang ? Jeg har altid
troet, at det kom en gang og så slut, men har nu hørt flere steder, om børn,
som haft det flere gange. Er der nogen her, der ved om skoldkopper, kan
komme flere gange ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : mimi

Dato : 07-06-02 18:40

Hejsa
Jeg er en af dem der har haft det to gange. Da jeg var lille og anden gang
da jeg var 12 år. Så vidt jeg forstod på min mor var anden gang den værste.
Vi havde ikke haft så mange skoldkopper første gang, men jeg fik utrolig
mange anden gang. Jeg blev rent faktisk sendt til lægen flere steder, fordi
de ikke troede på jeg havde det igen, men til sidst måtte de jo indrømme at
jeg havde skoldkopper for anden gang. Så det er åbentbart ikke så tit det
sker.
MVH Mimi

Fra : Sander

Dato : 08-06-02 10:00

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> jeg havde skoldkopper for anden gang. Så det er åbentbart ikke så tit det

Hej Mimi !

Tak for svaret !
Jeg håber vores sønner slipper, for at få det igen. De havde rigeligt med
skoldkopper første gang.
Jeg troede kun, det var fåresyge, som kom flere gange og det bliver de jo
vaccineret imod.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ditte

Dato : 08-06-02 09:55

> [...]

> som haft det flere gange. Er der nogen her, der ved om skoldkopper, kan

Det har vist noget at gøre med, hvor kraftigt udbruddet har været - jo
kraftigere udbrud (mange skoldkopper), jo flere antistoffer bliver der
dannet, og dermed større immunitet overfor smitte.

Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt min søn på 6 år har haft
skoldkopper, og hvis han har, må det have været et ret mildt udbrud. Så
lige så snart vi hører om, at nogen har skoldkopper, sørger vi for at
han kommer i nærheden af dem, så han kan blive smittet. Sygdommen er jo,
som en anden fortæller, som regel værre jo ældre man bliver.

--
Mvh Ditte

Fra : Sander

Dato : 09-06-02 22:31

"Ditte" <tut_tuut@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej Ditte !

> Det har vist noget at gøre med, hvor kraftigt udbruddet har været - jo
> kraftigere udbrud (mange skoldkopper), jo flere antistoffer bliver der
> dannet, og dermed større immunitet overfor smitte.

Ja, det lyder da meget logisk. Mimi skrev jo også, at hun ikke havde haft,
så mange 1. gang.

> [...]
> han kommer i nærheden af dem, så han kan blive smittet. Sygdommen er jo,
> som en anden fortæller, som regel værre jo ældre man bliver.

Vores datter blev smittet af naboens pige. ( Hvilket vi heller ikke gjorde
noget, for at undgå ). Det startede med 4 små pletter, dagen efter havde de
spredt sig over det hele. Hun er heldigvis dygtig til, ikke at kradse i
dem. : )

Mvh. www.tjekmig.dk