EMBED ???
Fra : Stig Johansen

Dato : 10-02-01 08:04

Hej Alle.

Jeg sidder med et eksempel, hvor der bla. indgår følgende:
<EMBED name=printable_map src=pcw-splash-2.svgz width=400 height=300>
</EMBED>

Jeg synes, jeg har ledt alle de steder, jeg kan finde efter definitionen af
EMBED.
Jeg kan ikke finde noget.

Er der nogen, der kan give et hint?

--
Med venlig hilsen/Best Regards
Stig Johansen - stig@w3data.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-02-01 11:43

"Stig Johansen" <stig@w3data.dk> wrote
> Jeg synes, jeg har ledt alle de steder, jeg kan finde efter definitionen
af
> EMBED.
> Jeg kan ikke finde noget.

Det er jo nok fordi det ikke er i W3C standarden men jeg fandt lidt på min
"yndlings" htmlside:
http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/e/embed.htm

Men husk nu at det kun virker i Netscape og Opera.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-02-01 15:56

Hej.

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> [...]
> http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/e/embed.htm
>
> Men husk nu at det kun virker i Netscape og Opera.

Takker, det virker nu også i IE. Som det måske fremgår af eksemplet, er jeg
igang med at kigge lidt på SVG. Er den autoriserede måde så at bruge OBJECT
i stedet for EMBED?

Fra : Andreas Møller

Dato : 10-02-01 15:35

Bruges bl.a. til at indsætte et objekt på siden, som f.eks.
shockwave-animation

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 11-02-01 00:12

Stig Johansen skrev i meddelelsen ...

>Jeg synes, jeg har ledt alle de steder, jeg kan finde efter
definitionen af
>EMBED.
>Jeg kan ikke finde noget.

Jeg søgte efter '+embed +tag' på w3.org, og første link var dette:
http://www.w3.org/Graphics/PNG/Inline-embed.html hvor der skulle være
nogle png'er inklukderet vha. <embed> - men de blev ikke vist i min IE4.
Det første link ('EMBED') på siden fører til:
http://home.netscape.com/assist/net_sites/embed_tag.html - hvilket måske
forklarer hvorfor det ikke er omtalt i en W3C spec.

-- Klaus.