LAN - adgang for alle til Win2000
Fra : Claus Lund

Dato : 06-06-02 17:08

Jeg har et mindre netværk med bla.a. en Win2000 prof. (ikke server)
som http og mail server.

På denne server ønsker jeg at dele et drev for alle brugere på
netværket - d.v.s. også for dem der ikke er oprettet som brugere på
serveren.

Lan er sat op som en Workgroup og det aktuelle drev er NTFS

Jeg forventede at når jeg under Sharing gav fuld adgang til Everyone
og gjorde tilsvarende under Security så ville der være adgang for alle
på mit lan. Det er der bare ikke. Kun brugere der også er oprettet på
serveren får adgang.

Nogen bud på hvad jeg kan gøre?

Mvh Claus

Fra : René Iversen

Dato : 06-06-02 17:50

"Claus Lund" <clu@operamail.com> skrev i en meddelelse
> Nogen bud på hvad jeg kan gøre?

Prøv at aktivere gæste-kontoen

Fra : Claus Lund

Dato : 06-06-02 18:59

>Prøv at aktivere gæste-kontoen

Rigtigt... den havde jeg naturligvis disabled... sådan bare for en
sikkerheds skyld

Det drev jeg deler med everyone indeholder naturligvis ikke kritiske
data, og fildeling er ikke aktiveret for netkortet til internet.

Giver det alligevel en risiko at aktivere gæste kontoen? - når det nu
er en webserver...

Claus