KDE grafikprogram
Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 16:05

Hej

Findes der ikke et KDE grafikprogram tilsvarende GIMP?
Så kan jeg slippe helt af med GTK.

/Skunk

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-06-02 16:24

Skunk <NullerNet@netscape.net> writes:

> Hej
>
> Findes der ikke et KDE grafikprogram tilsvarende GIMP?
> Så kan jeg slippe helt af med GTK.
Nej, desværre. Det findes ikke.

Martin

Fra : Mikkel F. S. Anderse~

Dato : 06-06-02 16:55

Skunk wrote:

> Findes der ikke et KDE grafikprogram tilsvarende GIMP?
> Så kan jeg slippe helt af med GTK.

Hmmmm. GIMP kører da udemærket under KDE.....

--
Venlig hilsen
Mikkel F. S. Andersen

Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 18:45

Mikkel F. S. Andersen wrote:

> Hmmmm. GIMP kører da udemærket under KDE.....

Ja, men det er ikke brugervenligt, deres brugerflade burde have en ordentlig
optatering.

/Skunk

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-02 19:31

Den Thu, 06 Jun 2002 19:44:54 +0200 skrev Skunk:

>Ja, men det er ikke brugervenligt, deres brugerflade burde have en ordentlig
>optatering.

Hvordan definerer du brugervenligt? Gimp er da et af de programmer der
er enormt nemme at bruge.

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 19:56

Kent Friis wrote:

> Hvordan definerer du brugervenligt? Gimp er da et af de programmer der
> er enormt nemme at bruge.

Ala Adobe Photoshop...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-02 07:15

Skunk <NullerNet@netscape.net> writes:

> Ja, men det er ikke brugervenligt, deres brugerflade burde have en ordentlig
> optatering.

Hvorfor? Det er en Photoshop klon.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 02:37

Den 07 Jun 2002 08:15:12 +0200 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

>Hvorfor? Det er en Photoshop klon.

Brugerfladen er faktisk ikke en klon af photoshop's elendige "alt i et
stort vindue, med mindre vinduer indeni" grænseflade.

Mvh
Kent
--
Those who write "Optimized for Netscape" og "Best viewed with MSIE"
never figured out the difference between the WWW and a

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-06-02 19:53

On Thu, 06 Jun 2002 20:56:12 +0200, NullerNet wrote:

> Ala Adobe Photoshop...

På hvilken led er det mere brugervenligt?

(Ingen tvivl om at det kan meget mere, men det er jo ikke det vi
diskuterer).

Mvh.

--
"Super heroes wear snow pants?" Adam Sjøgren
"When there's snow out, they do!" asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-06-02 19:58

On Thu, 06 Jun 2002 19:44:54 +0200, NullerNet wrote:

> Ja, men det er ikke brugervenligt, deres brugerflade burde have en
> ordentlig optatering.

Use the source, Luke!

http://www.gimp.org/mailing_list.html

(Ja, det er det billige svar - med "det er ikke brugervenligt" er ikke
bidrag til løsningen

Mvh.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-02 17:58

Den Thu, 06 Jun 2002 17:04:34 +0200 skrev Skunk:
>Hej
>
>Findes der ikke et KDE grafikprogram tilsvarende GIMP?
>Så kan jeg slippe helt af med GTK.

Hvorfor vil du af med Gimp ToolKit?

Mvh
Kent
--
The revolution has just begun.

Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 18:44

Kent Friis wrote:

> Hvorfor vil du af med Gimp ToolKit?

Så kunne jeg compile en version udelukkende med Qt og KDE

/Skunk

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-02 19:28

Den Thu, 06 Jun 2002 19:43:39 +0200 skrev Skunk:

>Så kunne jeg compile en version udelukkende med Qt og KDE

Jeg kan stadig ikke se ideen i at slette en del af Gimp, når du skal
bruge programmet.

Mvh
Kent
--
8:16pm up 2:37, 1 user, load average: 101.21, 95.46, 55.85
164 processes: 62 sleeping, 102 running, 0 zombie, 0 stopped

With XMMS tugging along nicely, playing Vivaldi...

Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 19:55

Kent Friis wrote:

> Jeg kan stadig ikke se ideen i at slette en del af Gimp, når du skal
> bruge programmet.

Det var jo kun hvis der fantes et alternativ...

/Skunk

Fra : Skunk

Dato : 06-06-02 19:59

Skunk wrote:

> [...]

Det undrer mig faktisk at KDE teamet ikke har lavet et grafikprogram også,
når de har lavet en komplet officepakke. Der er godt nok Kpain og Kivio,
men de er ikke udbygget så godt som GIMP.

/Skunk

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-02 20:19

Den Thu, 06 Jun 2002 20:59:25 +0200 skrev Skunk:

>Det undrer mig faktisk at KDE teamet ikke har lavet et grafikprogram også,
>når de har lavet en komplet officepakke. Der er godt nok Kpain og Kivio,
>men de er ikke udbygget så godt som GIMP.

MS har jo heller ikke deres egen "photoshop", kun mspaint og den der
imaging-ting.

Mvh
Kent
--
If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : DUdsen

Dato : 06-06-02 20:36

Skunk wrote:

> Det undrer mig faktisk at KDE teamet ikke har lavet et
> grafikprogram også, når de har lavet en komplet officepakke.

Det har noget at gøre med at et grafik program som gmp er et
stort projekt og at gimp eksistere.
En komplet officepakke er derimod noget der manglede da koffice
blev påbegyndt.

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk