soltek sl-drv5 genstarter automatisk
Fra : Mikkel Lindegren

Dato : 06-06-02 15:40

hej jeg køre med en athlon Xp 1800+ med et soltek sl.drv5 bundkort og 512 mb
twinMos DDR pc-2700
mit problem er at maskinen har virket perfekt også ved maksimal belastning
over flere timer.
men mit problem er nu at maskinen gestarter når jeg typisk kører med høj
belastning på processoren. det er typisk ved ompakning af divx til VCD eller
ved anden video kompilering, (DVD og video redigering) den går kold.
ved afvikling af normale programmer er der normalt ikke problemer.
Dog ville jeg geninstalere WinXp her i formiddag. Men ved opstarten af
instalationsprogrammet, hvor jeg skulle vælge om jeg ville instalere XP
eller reperere den, genstartede den også.
Så pt er jeg lidt i tvivl om hvor fejlen ligger.
Jeg har prøvet med anden ram, uden bedring i resultatet. jeg har forsøgt at
køle mere ved at åbne kabinet, stadig same problem.

Maskinen kører ca ved 63-65 grader ved maks belastning.

Håber i kan hjælpe med at at afkræfte eller bekræfte min formodning om at
det er bundkortetet der er periodisk defekt. måske North bridge bliver for
varm, eller ????
JEg har dog 2 ekstra pabst 12 db i for at øge luft cirkulationen i
kabinettet.

Mikkel

Fra : LA2

Dato : 06-06-02 16:12

Hej
Du skal enten slå burn shield fra, eller nok sikrere, sæt temperaturen som
computeren skal slå fra ved, højere op i bios. Der er to forskellige, sæt
dem begge op. det hjalp i hvert fald mig. Men må indrømme at Soltek er det
ringeste mobo jeg har haft og skal skifte det hurtigs muligt. Alt for
ustabilt.
LA2

Fra : sharkandk

Dato : 13-06-02 23:35

Hej,

Jeg har fuldstændig samme problem. Jeg har dog sat et maks på min cpu med
varme i ABS, men den når nu nok aldrig de 70 grader. idle er den 47 og full
ca. 55, så jeg ved ikke hvorfor den bare booter af sig selv. Boardet er 10
dage glm. så jeg har overvejet at bytte det, men så kan jeg vel ikek få 100%
penge tilbage ? Hvis jeg vil have det rep., bliver det nok lidt svært at
overbevise dem om hvor fejlen ligger. Den kommer bl.a.a i 3dmark2001se, men
også i sisoft sandra 2002 i cpu multimedia benchmark, og mærkeligt nok kun i
den. jeg har ikke haft problemer før med mit gamle mobo, så det er det nye
soltek som har en eller anden fejl.

Kan jeg få pengene 100 % tilbage hvis jeg pakker ind i original emballage ?
hvad med cd'er og kabler som er pakket ud af plastik ?

På forhånd tak.

Fra : jensen

Dato : 14-06-02 10:25

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
?
> hvad med cd'er og kabler som er pakket ud af plastik ?

prøv nogle andre ram

jensen

Fra : sharkandk

Dato : 14-06-02 13:26

> prøv nogle andre ram

Ja, det prøver jeg senere i dag, men jeg kører med 256 MB Samsung PC2700 6
ns., så de skulle da være defekt hvis det er derfor.

Fra : Bachelor

Dato : 15-06-02 21:33

"sharkandk" <sharkandk@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d091e27$0$205$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Kan jeg få pengene 100 % tilbage hvis jeg pakker ind i original emballage ?
> hvad med cd'er og kabler som er pakket ud af plastik ?

Du har som udgangspunkt ingen krav på at kunne bytte eller
komme af med varen. Undtaget er køb via nettet hvor du har
krav på 14 dage mener jeg eller hvis forretningen har valgt
efter eget ønske at tilbyde det og så er det forretningen der
sætter vilkårene.

Fra : Preben G. Hansen

Dato : 16-06-02 18:20

Jeg har også haft et Soltek SL-5drv i to uger, så opgav jeg det med samme
problem. Det kostede mig 15% i returgebyr i Computerbutikken (efter jeg
havde fået byttet det en gang med samme problem).
Vedr. temperatursensor, skal man nok være opmærksom på, at motherboardet har
en ekstern temperatursensor samt den indbyggede diode i XP-processoren. Jeg
er rimeligt sikker på, at den temperatur man aflæser i Motherboard Monitor
el. lign. er den eksterne temp.sensor, men processoren lukker ned på den
interne, d.v.s. man kan tro at temperaturen er OK, men den er i
virkeligheden for høj.
På mit Soltek board kørte jeg med ca. 47 grader i CPU temp, men computeren
rebootede når den blev belastet. Jeg købte senere et ASUS A7V333 og med
samme processor og køler var temperaturen nu 60 grader stigende til ca. 66
grader belastet. A7V333 aflæser den interne diode, og så er det mere
forståeligt at Soltek boardet rebootede.

Fra : sharkandk

Dato : 16-06-02 21:49

> Jeg har også haft et Soltek SL-5drv i to uger, så opgav jeg det med samme
> problem. Det kostede mig 15% i returgebyr i Computerbutikken (efter jeg
> havde fået byttet det en gang med samme problem).

Ja, det er svineri at de tager 15 % for det, så kan man jo ligeså godt se om
man kan sælge det til en anden, og så kan han bøvle med firmaets reparation
osv. Dog ikke særlig flinkt, men hvis jeg sender det til rep. og de ikke kan
finde noget problem koster det mig 200 kr. Jeg skal jo nærmest selv køre hen
til butikken med hele mit kabinet, så de kan se problemet, men det kan jeg
ikke uden en bil. Soltek plejer bare at være godt, så man kan jo ikke engang
sige at man bare skal købe Asus. Der har nemlig også været et board fra Asus
med problemer for et år siden. Jeg mener at det hedder A7V. En af mine
venner købte det, og har ikke haft andet end problemer, og han kunne ikke få
det rep. da butikken ikke kunne finde de underlige fejl han fik, så han har
omsider købt et nyt og bedre, og nej, det er ikke Asus.