vuggestuer på Frederiksberg
Fra : Karen

Dato : 06-06-02 11:39

Vi skal til at skrive vores datter op til vuggestuer på Frederiksberg. Vi
bor i distrikt nord (i "svømmehalskvarteret") og er fortrinsvist
interesserede i vuggestuer i nærheden af hvor vi bor. Der er mange at vælge
imellem, og det virker uoverskueligt at tage ud at kigge på dem allesammen.

Derfor: Er der nogen, som kan anbefale nogle vuggestuer på Frederiksberg,
distrikt nord?

/Karen

Fra : HELLE

Dato : 07-06-02 10:14

"Karen" <ask-engdahl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
allesammen.

> Derfor: Er der nogen, som kan anbefale nogle vuggestuer på Frederiksberg,

Hej Karen

Begge vores sønner går / har gået i Børnegården Remisen på Mariendalsvej,
hvilket vi alle har været glade for. Der er dog tale om en integreret
institution, som tilmed er meget stor. De har en stue hvor de mindste børn
går, i den ene ende af institutionen, hvor der er lidt mere fredeligt.
Desuden er der en pavillon, hvor der er 2 rene vuggestue-stuer, med egen
legeplads.
Fordelen er, at børnene ikke skal skifte institution, når de skal begynde i
børnehave. Desuden er der en skovbørnehave tilsluttet, hvor min ældste gik i
2 ½ år, og den yngste har gået det sidste år. Og det er altså kanon !

Lige ved siden af Remisen ligger der en "rigtig" vuggestue, Spiren - jeg
kender den ikke, men har tit kigget over hegnet .... Det ser meget
hyggeligt ud, og det ser ud som alt foregår i et stille og roligt tempo. En
lillebror til en af pigerne i skovbørnehaven gik i Spiren, og kom derefter i
børnehave i Remisen - og er nu i skoven. Han har været glad for alle 3
steder - det samme har forældrene så vidt jeg ved.

Desuden ligger der Småbørnsstuen Teba (hedder den vist nok) på Peter Bangs
Vej - den skulle også være god.

Jeg synes ihvertfald du skulle tage at lægge vejen forbi Spiren og Remisen.

Helle

Fra : Peter Kieler Saietz

Dato : 07-06-02 13:31

Hej
Vi har haft vores søn i Spiren på Mariendalsvej.
Det er godt nok 3 år siden vi forlod den trygge verden, men vi var meget
glade for den.
Der er også Falkonergården,børnehave, hvor de har småbørn, fra 2år, der har
vi haft vores gang i et par år og også været vældig begejstret.
Ellers kig dig omkring i de institutioner der er i nærheden, som oftest er
det sådan at hvis forældrene kan lide stedet, falder børnene også godt til.

hilsen Betina

Fra : LR

Dato : 09-06-02 15:57

Hej

Ring og spørg efter de forskellige institutioners
virksomhedplaner/målsætninger, så får du måske en ide om institutioners
grundholdninger, målsætninger og værdier.

Venlig hilsen Jakob´s mor

Fra : Ida Nielsen

Dato : 09-06-02 19:54

Disse kan ses på Frederiksberg kommunes hjemmeside www.frederiksberg.dk