problem med smb
Fra : morten

Dato : 05-06-02 17:05

jeg har sat samba op og kan godt se min linux maskine fra min 98 men når
jeg prøver fra linux kommer den med denne fejl "Desværre kunne ikke vise
hele indholdet af smb" nogen gange virker det og andre gange ik' kan
godt pinge win98 fra linux.

hvorfor kommer denne fejl.

Mvh Morten

Fra : Torben Frøberg

Dato : 05-06-02 23:44

morten wrote:

> [...]
> jeg prøver fra linux kommer den med denne fejl "Desværre kunne ikke vise
> hele indholdet af smb" nogen gange virker det og andre gange ik' kan

Burde man kunne se win98 drevene fra Linux ?

Kræver det ikke, ar der findes en eller anden form for SMB klient på Linux ?

Med venlig hilsen
Torben

Fra : morten L

Dato : 06-06-02 13:38

"Torben Frøberg" <torben.froberg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Burde man kunne se win98 drevene fra Linux ?
>
> Kræver det ikke, ar der findes en eller anden form for SMB klient på Linux
> [...]
jo har også SMB klient på. men nu har jeg formateret min disk da der er for
mange fejl i mandrake 8.2 min root konto var væk og ingen ikoner på
skrivebordet. så nu prøver jeg med Redhat 7.3

morten

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-06-02 22:43

Hej Morten,

On Thu, 6 Jun 2002 14:37:34 +0200
"morten L" <kalkunen@mail.dk> wrote:

> "Torben Frøberg" <torben.froberg@mail.dk> skrev i en meddelelse

> men når
> ikke vise
> kan

Du behøver ikke at have samba kørende på din Linux maskine for at se din
Windows maskine. Du skriver smbclient \\\\computername\\sharename

for at være sikker på at du skriver det rigtige, kan du skrive
smbclient -L computername

også får du en liste over det du kan connecte dig til.

Jo, men du skal selvfølgelig huske at dele noget. Check på windows med
programmer->tilbehør->system->netværksovervågning at du faktisk deler
noget. Prøv i første omgang med noget uden password for at gøre det
enkelt.

> Linux

smbclient er svaret.

> jo har også SMB klient på. men nu har jeg formateret min disk da der
> er for
> mange fejl i mandrake 8.2 min root konto var væk og ingen ikoner på
> skrivebordet. så nu prøver jeg med Redhat 7.3

Jeg tror ikke nødvendigvis der er "mange fejl" i mandrake - måske en
enkelt fejl 45. Prøv igen. Husk at Mandrake er baseret på Redhat, og det
du arbejder med her er sikkert fuldstændigt ens - forskellen ligger på
andre punkter. Jeg tror du har været uheldig og måske lidt utålmodig.

--
/Jørn

I will report any spam-mail - spam is illegal in Denmark
Use http://spamcop.net