100 mbit
Fra : Bent F.

Dato : 05-06-02 16:02

Hej alle

Har fornylig købt en Zyxel Prestige 304 som virker fint, jeg vil gerne
udnytte switchen`s mulighed for 100 mbit hastighed, har derfor købt 2 stk.
3com 10/100 netkort, men desværre vil det kun virke på den ene computer, når
kortet er monteret blinker lanlampen orange, mens den anden som virker,
lyser hele tiden, kan det tænkes at der er en dårlig forbindelse i et af
stikkene (virker ved 10 mbit) ?

--
Venlig Hilsen
Bent F.

Fra : Arne Keller

Dato : 05-06-02 17:01

On Wed, 5 Jun 2002 17:02:14 +0200, "Bent F." <fer@FJERNfakse.dk>
wrote:

> [...]
>kortet er monteret blinker lanlampen orange, mens den anden som virker,
>lyser hele tiden, kan det tænkes at der er en dårlig forbindelse i et af

HAr du forsøgt at koble sammen med et andet kabel ?
Det kan være en kabelfejl.
Du må fejlfinde lidt systematisk før vi kan hjælpe dig videre.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bent F.

Dato : 05-06-02 17:43

Mit kabel er cat5e ligeud, har selv monteret stik (måske er det problemet)
men det virker fint med et 10mbit noname kort. Vil imorgen prøve at låne et
kabel med fabriksmonterede stik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-06-02 18:04

"Bent F." <fer@FJERNfakse.dk> wrote in message
> [...]
> men det virker fint med et 10mbit noname kort. Vil imorgen prøve at låne

Hvis det virker med 10 base-t skulle det gerne også virke med 100 base-TX

Men hvis du fx har monteret de 4 par, efter hinanden. Altså så par 1,2,3 og
3 ligger lige efter hinanden. Så vil modtager signalet løbe ingen 2 par, på
hver sin leder. Det vil måske virke med 10 Base-t Men højt sansynligt ikke
med 100 base-TX

Hvis du har gjort som på
http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm og der er ordenlig
forbindelse.. Skulle der ikke være nogen specielle problemer i det.

Fra : Martin Mann

Dato : 06-06-02 16:55

Bent F. wrote:
> Mit kabel er cat5e ligeud, har selv monteret stik (måske er det problemet)
> men det virker fint med et 10mbit noname kort. Vil imorgen prøve at låne et
> kabel med fabriksmonterede stik.

Jeg har engang set et hjemmelavet patch kabel, hvor parene var splittet,
men benforbindelsen rigtig. Dette kabel virkede ved 10Mbit, men ikke ved
100Mbit, så prøv med kablet. Den måde switchen blinker på, kunne også
tyde på en kabel fejl - Jeg har også set en switch blinke panisk på en
af portene, og samtidig forstyrre trafikken på de andre porte, pga en
fejlmonteret konnektor.

Mvh
Martin

Fra : Hans

Dato : 06-06-02 18:08

"Bent F." <fer@FJERNfakse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det virker fint med et 10mbit noname kort. Vil imorgen prøve at låne

Prøv og byt rundt på kablerne.

mvh
Hans

Fra : Bent F.

Dato : 06-06-02 19:22

Alt virker nu, jeg har monteret 2 vægdåser og købt 2 kabler så nu virker det
sørme, det eneste der undre mig er at når computerne er slukket, lyser de to
lanlamper på routeren stadig, det gjorde de ikke ved 10 mbit.

Hilsen Bent F.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-06-02 19:39

> [...]
> sørme, det eneste der undre mig er at når computerne er slukket, lyser de
> lanlamper på routeren stadig, det gjorde de ikke ved 10 mbit.

Tjaaa,, mit Intel Netkort lyser med computeren slukket. Både ved 10 Mbit
link og 100 Mbit.

Men held og lykke med arbejdet

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-06-02 19:40

In article <3cffa7f4$0$10687$4d4eb98e@news.dk.uu.net>,
> [...]

> sørme, det eneste der undre mig er at når computerne er slukket, lyser de to
> lanlamper på routeren stadig, det gjorde de ikke ved 10 mbit.

Der er måske Wake-on-Lan ? Fjern strømledningen fra computeren for at
den ikke bare skal stå på voveblus

Fra : Bent F.

Dato : 06-06-02 19:53

> Der er måske Wake-on-Lan ? Fjern strømledningen fra computeren for at
> den ikke bare skal stå på voveblus

Hvis du mener den tynde dobbeltledning som fulgte med 3comkortene, så er de
ikke monteret, eller det er måske det der galt.

mvh Bent F.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-06-02 16:48

Den Thu, 6 Jun 2002 20:53:07 +0200 skrev Bent F.:

>Hvis du mener den tynde dobbeltledning som fulgte med 3comkortene, så er de
>ikke monteret, eller det er måske det der galt.

Den tynde ledning er kun til wake-funktionen, strømmen kommer skam
stadig igennem det tykke kabel med tre ben

Mvh
Kent
--
The frozen north will hatch a flightless bird,
who will spread his wings and dominate the earth

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-06-02 16:51

In article <3cfe2792$0$10679$4d4eb98e@news.dk.uu.net>,
> [...]

> kortet er monteret blinker lanlampen orange, mens den anden som virker,
> lyser hele tiden, kan det tænkes at der er en dårlig forbindelse i et af

Jeg går ud fra, at dine kabler er Kategori 5 kabler (som regel mærket
med cat 5), og at begge kabler er pass-thru, altså at de ikke er
krydsede kabler som kan anvendes direkte mellem 2 PC'ere ?