Hvis et bestemt navn, så...
Fra : Thomas Voller

Dato : 05-06-02 13:46

Hejsa.

Jeg har en lille kommunikationsboks på min hjemmeside, hvor folk kan skrive
så kommentarer til det de ser på siden. Som en joke vil jeg gerne have, at
hvis brugeren har et bestemt navn, så kan pågældende bruger ikke få lov til
at skrive i kommentarboksen. Min kode:

<%
'Der er et eller andet der kikser her.
if Request.Form("navn") = "Jens"
then Response.Write "Smut!"
Else
'Herfra virker koden, den har jeg checket uden ovenstående
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/vupti.mdb")
Conn.Open DSN
strNavn = Request.Form("navn")
strNavn = Replace(strNavn, "'", "''")
strKommentar = Request.Form("kommentar")
strKommentar = Replace(strKommentar, "'", "''")
strSQL = "Insert into vupti ("
strSQL = strSQL & "person, "
strSQL = strSQL & "vupti) "
strSQL = strSQL & "values( "
strSQL = strSQL & "'" & strNavn & "', "
strSQL = strSQL & "'" & strKommentar & "')"
Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
End if
%>

Problemet er, at jeg får fejl 500 med ovenstående kode. Er der nogen der kan
finde fejlen og rette den. Hvordan skal koden lyde, hvis jeg vil have at
brugernavnet "Jens" får siden til at returenere beskeden "Smut"?

Jeg er godt klar over brugeren bare kan vælge at andet brugernavn og skrive
videre, det skal bare bruges som en joke.

Mvh. Thomas.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-06-02 13:53

Thomas Voller wrote:
> if Request.Form("navn") = "Jens"
> then Response.Write "Smut!"
> Else

Prøv at bruge:

--
Jakob Andersen

Fra : Thomas Voller

Dato : 05-06-02 14:46

> Prøv at bruge:
>
> If Request.Form( "navn" ) = "Jens" Then
> Response.Write( "Smut" )
> Else

Det virker jo meget bedre. Tak for hjælpen.