PSU og maskimalt antal af diske på et ASUS~
Fra : Michael Døj

Dato : 06-06-02 11:53

Hej i gruppen

Jeg har en lille filserver på vores private netværk.
Bundkortet er som ovenstående.

Jeg har af en kammerat fået en godt tilbud på nogle brugte diske,
og derfor vil jeg lige høre om nedenstående konfiguration
af diske er optimal / om bundkortet kan håndtere dem, samt hvor
stor en PSU jeg bør købe:

ATA100 controller - Primær controller:
Master = Maxtor 60 GB Fluid@7200.
Slave = Maxtor 60 GB Fluid.@7200.

ATA100 controller - Sekundær controller:
Master = IBM 30 GB@7200.
Slave = IBM 30 GB@7200.

Std. IDE - Primær controller:
Master = IBM 40 GB@7200.
Slave = IBM 30 GB@7200.

Std. IDE - Sekundær controller:
Master = IBM 60 GB@5400.
Slave = Lite-On 50x CD-ROM.

PSU´en skal yderligere kunne levere spænding til 2 netkort,
TV-kort, lydkort og 512 MB PC133 SD-RAM + Div. kølere.
Der skal være tale om en Low-Noise PSU!

På forhånd tak for alle svar.
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg

Fra : raven

Dato : 05-06-02 14:38

On Thu, 6 Jun 2002 12:52:48 +0200, "Michael Døj" <LIONdoej@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>
>PSU´en skal yderligere kunne levere spænding til 2 netkort,
>TV-kort, lydkort og 512 MB PC133 SD-RAM + Div. kølere.

Hej

Jeg mener, at en harddisk kun bruger 6 watt. Det bliver jo kun 50 watt
med 8 enheder.
Et par kabinet blæsere skal der på !

Køb en macron 300 w, eller en antec. Selv om de ikke er deciderede
low-noise, så er de støjsvage. En decideret low-noise psu koster det
dobbelte, og med alle de harddiske, så bliver der hyl på !

mvh

John

Fra : Ant

Dato : 05-06-02 20:05

> [...]
> low-noise, så er de støjsvage. En decideret low-noise psu koster det
> dobbelte, og med alle de harddiske, så bliver der hyl på !

Det er rigtigt at mange diske bruger 6-8 watt, men det er i idle tilstand.
IBM's GXP 60 og Maxtor's D740X bruger omkring 24 watt når de skal starte op,
så det er måske lige værd at overveje en ekstra gang om en 300 watts PSU kan
klare det samtidig med at alt skal startes.
--
Ant

Fra : Leony

Dato : 06-06-02 07:27

"Ant" <mike.hansenSLETDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> klare det samtidig med at alt skal startes.

Eller 2 300 Watts psu'er.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Brian Madsen

Dato : 06-06-02 08:25

Stil dit ur på PC'en!

Ellers bliver du totalt flamet, næste gang du poster til en nyhedsgruppe.

mVh
Brian Madsen
Aalborg

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 06-06-02 20:54

> [...]
kan
> klare det samtidig med at alt skal startes.

Jeg mener der findes programmer, der sørger for at starte diskene en af
gangen. Netop for at slippe for at alle startes op ved boot. En 300 W PSU er
helt sikkert ikke nok ellers...

Fra : Michael Døj

Dato : 07-06-02 12:12

<SNIP INDLÆG + SVAR>