2 brugere - filrettigheder
Fra : merlin

Dato : 04-06-02 23:01

Hej,

Jeg har et problem med at der på mit system er et dir hvor 2 brugere skal
kunne oprette/slette/redigere i filerne.
Jeg har gjort sådan at jeg har oprettet en gruppe, oi, som begge brugere er
gjort medlem af vha. en "adduser <navn> oi".
Jeg har så chown'et filerne så de er ejet af gruppen oi.
Problemet er så, at hvis jeg med min bruger retter i en fil, så når jeg
gemmer den så er den ejet af min user og min gruppe, i stedet for min user,
og grupper oi.

Thomas

Klip det bort der ikke svares på,
og svar under det der citeres
http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : N/A

Dato : 04-06-02 23:56

Fra : merlin

Dato : 04-06-02 23:56

> Check "man chmod". Du skal saette et flag paa "." saa den beholder
> gruppen, jeg mener det er "g+s".

Tak for det hurtige svar.
Er det den såkaldte "sticky bit" jeg skal have fat i?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-06-02 23:57

"merlin" <merlin@merlin.sprex.dk> writes:

> Tak for det hurtige svar.
> Er det den såkaldte "sticky bit" jeg skal have fat i?

Mener jeg. Læs manualsiden grundigt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus