Definerer tekst størelse osv i en tabel ve~
Fra : Flemming Jensen

Dato : 04-06-02 21:50

Hejsa

Jeg håber det er i orden, at jeg spørger om noget angående CSS herinde, for
der sker ikke så meget inde på html-nyhedsgruppen! Jeg har noget data som
ligger i en masse celler i en tabel på min side. Jeg vil definerer
skriftstørelsen og osv for de ting der står i cellerne, men hvordan gør jeg
det for alle cellerne. Hvad er komandoen, som jeg skal skrive i min .css
fil? Der må være noget der holder styr på hvilken skriftstørelse og type,
som der skal bruges i cellerne.

Tak

__
Flemming Jensen

Fra : scn

Dato : 04-06-02 22:02

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> komandoen, som jeg skal skrive i min .css fil? Der må være noget der
> holder styr på hvilken skriftstørelse og type, som der skal bruges i

td{
background-color:transparent;
color:#0300AA;
font-family:arial,verdana,sans-serif;
vertical-align:top;
font-size:100%;
}

og hvad du nu har lyst til.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : [8000]Gul

Dato : 04-06-02 22:05

læs http://www.html.dk/tutorials/css/ der er dejligt meget hjælp at hente!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 04-06-02 22:24

On Tue, 4 Jun 2002 22:49:59 +0200, "Flemming Jensen"
<CyberOrc@hotmail.com> wrote:

>Jeg håber det er i orden, at jeg spørger om noget angående CSS herinde

Det synes jeg ikke ;)

>for der sker ikke så meget inde på html-nyhedsgruppen!

Der er blevet svaret på i hvert fald 4 spørgsmål inden for det seneste
døgn, så det passer ikke.

> [...]
>fil? Der må være noget der holder styr på hvilken skriftstørelse og type,

Prøv med noget i retning af:
td {
font-family: Georgia, 'Times New Roman', sans-serif;
font-size: 1em;
}

Good luck

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Flemming Jensen

Dato : 04-06-02 22:57

> Det synes jeg ikke ;)

> Der er blevet svaret på i hvert fald 4 spørgsmål inden for det seneste
> døgn, så det passer ikke.

Tak for svarene alle sammen. Til dig Jørn Andersen, jeg synes det ærgeligt
du ikke synes, det det er i orden jeg spurgte om dette herinde, men som du
selv sagde var der kun blevet svaret på omkring 4 spørgsmål inde for det
sidste døgn, og jeg havde brug for hjælpen pt., da jeg arbejder på en side
jeg skal bruge til en mundtlige eksame i IT. Hvis det ikke hastede så meget
som det nu engang gør, ville jeg aldrig have spurgt i denne nyhedsgruppe.

__
Flemming Jensen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 23:10

"Flemming Jensen" <CyberOrc@hotmail.com> wrote in message
> [...]
meget
> som det nu engang gør, ville jeg aldrig have spurgt i denne nyhedsgruppe.

Der er en grund til at usenet er indelt i grupper, og dette skal holdes
ligegyldig hvor "travlt" man har. Desuden følger de fleste med i begge
grupper alligevel.

Så vidt jeg kan se har du ikke engang prøvet at poste dit spørgsmål i
d.e.i.w.html gruppen?

--
Jakob Andersen

Fra : Flemming Jensen

Dato : 04-06-02 23:21

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en grund til at usenet er indelt i grupper, og dette skal holdes
> ligegyldig hvor "travlt" man har. Desuden følger de fleste med i begge
> grupper alligevel.

Fair nok. Hvis jeg har et haste spørgsmål igen, må jeg så bare vente på
svaret lidt længere, og det er også helt i orden. Jeg vidste bare at jeg
ville få svar her hurtigere end i html.

> Så vidt jeg kan se har du ikke engang prøvet at poste dit spørgsmål i
> d.e.i.w.html gruppen?

Nej, jeg har ikke postet spørgsmålet i html gruppen, da jeg troede at der
villle gå lang tid inden svar, måske først i morgen, da det jo er ved at
blive sent nu.

__
Flemming Jensen

Fra : scn

Dato : 04-06-02 23:41

> [...]
> på svaret lidt længere, og det er også helt i orden. Jeg vidste bare
> at jeg ville få svar her hurtigere end i html.

Forkert.
Jeg læser først i d.e.i.w.html