ASP i Windows XP ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 04-06-02 20:12

Hejsa
Efter at have fået Windows XP Home Edition er jeg stødt på et problem.

Jeg kan ikke finde noget IIS, eller PWS på CD'en, og hellere ikke på
maskinen...

Hvordan afvikler jeg ASP i windows XP Home Edition ?

MVH Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 20:22

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> Efter at have fået Windows XP Home Edition er jeg stødt på et problem.
> Jeg kan ikke finde noget IIS, eller PWS på CD'en, og hellere ikke på
> maskinen...

Der er ikke inkluderet en webserver i XP Home Edition, læs mere på:
<http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2079>

--
Jakob Andersen

Fra : Matthiessen

Dato : 04-06-02 23:40

> Der er ikke inkluderet en webserver i XP Home Edition, læs mere på:
> <http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2079>

Ang det ene link som omhandler at få IIS til at virke på XP, så virkede det
næsten for mig ( lavede en kikser eller 2 ) ....

Dog skal man regne med at få brug for XPpro-cd'en, da man under
installationen kommer til at bruge filer deraf.

/Anders
www.dioder.dk

Fra : Michael

Dato : 11-08-02 00:34

"Matthiessen" <matthiessen@tdcadsl.dk> wrote in

Jeg har også prøvet nævnte link og næsten fået det til at virke, og jeg
lavede ikke nogle svipsere, Men ak det virker ikke som det skal, den kan
ikke finde vvejen til wwwroot skuffen, Hvis der skulle være nogle som
har eller kender et alternativ (program) kunne jeg godt tænke mig at
høre hvad det hedder. Det skal kunne understøtte ASP da det er der til
jeg skal bruge det...

Hvis det er til HTML,PHP eller cgi script kan jeg anbefale Abyss web
server det virker fortrinneligt...

Cocio

Fra : Michael Kjeldsen

Dato : 05-06-02 07:56

"Morten Simonsen" <post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan afvikler jeg ASP i windows XP Home Edition ?

Apache Webserver (gratis) + Chili::ASP Dev.ed (gratis)
--
Mangler du inspiration?
http://www30.brinkster.com/criteriu/index.asp?page=cool

Fra : e-SKape

Dato : 12-08-02 15:36

"Michael Kjeldsen" <mkjeldsen@NOSPAMmail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Apache Webserver (gratis) + Chili::ASP Dev.ed (gratis)

Har nu godt nok hørt en lile fugl synge om, at ihvertfald ChilliASP kun er
gratis til Linux, ikke Win. Det gælder måske ikke Dev.ed?

//e-SKape