Either BOF or EOf is true
Fra : Hans Harhoff Anderse~

Dato : 04-06-02 20:07

Jeg får denne fejl når jeg starter min side:

"Either BOF or EOF is True, or the current record has been
deleted. Requested operation requires a current record."

Jeg tror godt jeg kan finde fejlen mit problem er at slippe uden
om at den samme bruger kan blive lavet flere gange! Hjælp please.

Koden er som følger:

<head>
<title>Indstillinger</title>
</head>
<%
If Session("login") <> "JA" Then

   Response.write "Ikke logget ind"
   response.redirect "login.asp"

End if
set conn = server.createobject("adodb.connection")
DSN = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
server.mappath("data.mdb")
Conn.open DSN

Test = "Select * from bruger where bruger = '" &
request.form("bruger") & "'"

set rs = conn.execute(Test)

response.write rs("bruger")
response.write "<br> " & request.form("bruger")

If rs("bruger") <> request.form("bruger") Then

Strsql = " insert into bruger (bruger,Password) values ('" &
request.form("bruger") & "','" & request.form("password") & "')"
conn.execute(strsql)

   Else
   Response.write "<b>Der findes allerede en bruger ved navnet " &
request.form("bruger") & "!</b>"

End if
rs.close

Hans = "select * from bruger"
set rs = conn.execute(Hans)

response.write "<h3>Nuværende brugere:</h3>"
DO

   response.write rs("bruger") & "<br> "

   rs.movenext

   Loop While not rs.EOF

conn.close
set conn = nothing
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-02 20:27

"Hans Harhoff Andersen" <harhoff@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg får denne fejl når jeg starter min side:
> "Either BOF or EOF is True, or the current record has been
> deleted. Requested operation requires a current record."

En anden god gang ville det være rart hvis du inkluderede hele fejlmeddelsen
altså inkl linienummer og en henvisning til hvilken linje der har nummeret.

> Test = "Select * from bruger where bruger = '" &
> request.form("bruger") & "'"
> set rs = conn.execute(Test)
> response.write rs("bruger")
> response.write "<br> " & request.form("bruger")

Hvis der ikke findes en bruger i databasen med det navn der er i
Request.Form( "bruger" ) vil du få en fejl når du prøver at tilgå rs(
"bruger" ) da denne jo ikke findes, dette problem kan løses ved at indsætte
følgende kode _før_ du tilgår dit recordset:

'Hent recordset med Conn.Execute
If Not objRS.EOF
'Tilgå recordset
Else
'Udskriv fejl med at ingen data blev fundet
End IF

PS: Det er altid en dårlig ide at lade dine brugere skrive direkte i din SQL
streng, jeg har skrevet et par ord om emnet på:
<http://activedeveloper.dk/locator.asp?guid=001000000297>

--
Jakob Andersen

Fra : SumSum

Dato : 23-06-02 23:01

"Hans Harhoff Andersen" <harhoff@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server.mappath("data.mdb")
> Conn.open DSN
>

> Test = "Select * from bruger where bruger = '" &

Her er fejlen. Du har ikke fundet en post med den indtastede bruger og
prøver alligevel at udskrive den. Det kan du ikke uden at få en fejl.

if not rs.EOF and not rs.BOF then
> response.write rs("bruger")
> response.write "<br> " & request.form("bruger")
else

(og en end if til sidst) Så slipper du for det problem

> [...]
>
> Hans = "select * from bruger"
> set rs = conn.execute(Hans)
>
> response.write "<h3>Nuværende brugere:</h3>"

---