Honda Wallaro ekstra fart ?
Fra : Thomas

Dato : 04-06-02 16:13

Hej.

Min kammerat har købt en Honda Wallaro men er ved at være småtræt af de
32km/t den kan snige sig op på, så jeg søger et par fif som kan bringe den
10-20 Km/t op.

Da den er lidt utraditionel i dens opbygning, med en mellemting mellem en
scooter og en "gammaldags" knallert, ville vi gerne have et par ideer inden
vi kaster os ud i noget...

Nogen ideer ???

Thomas.

Fra : Henning Lund

Dato : 04-06-02 16:56

Thomas wrote:

> Nogen ideer ???

Der sidder en plumbering i studsen til karburatoren, væk med den og Hondaen
kører meget bedre.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Thomas

Dato : 05-06-02 14:48

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Der sidder en plumbering i studsen til karburatoren, væk med den og
> [...]

Hej igen..

Lyder som en fornuftig ide. Det var godt nok ikke lige det første sted som
jeg ville kikke efter en plomb.
Det må prøves.

Tak...

Thomas.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-06-02 23:45

"Thomas" <oz1jte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Lyder som en fornuftig ide. Det var godt nok ikke lige det første sted som
> jeg ville kikke efter en plomb.
> Det må prøves.

Okay... hvor søren ville du ellers kigge efter en plombering ?

Fra : Thomas

Dato : 08-06-02 07:35

Den gang jeg kørte Puch for mange år siden sad plomben altid i Cylinderen.
Da jeg senere fik Yamaha hed det borepladen som plomben sad i.

Jeg tror da ikke mange knallerter har plomben siddende i indsugningsstudsen,
men jeg kan meget let tage fejl, da jeg langtfra er ekspert,

Thomas.

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d0137fa$0$14572$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Photo®

Dato : 06-06-02 20:24

Som nævnt den plumb skal ud. Bor op med 10mm bor, og resten kan meget let
slåes ud. Ved indsugningen til luftfilteret sidder en gummiprop, fjern den.
Største begrænsning på Wallaroo er udstødningen. den skal skiftes. STC har
en Proma Lowboy til dyret. Med den på, samt de tidligere nævnte
begrænsninger fjernet, render den ca 50-60 km/t.
Vil i mere ? Så er Varioen begrænset. Enten helt ny vario, eller bagpladen
på vario skiftes. Herefter hedder det cylinderskift, studs, kaburator.
Har selv så'en spritterknallert, og den er ond

Photo®

--

------------
Den der tærsker langhalm

Fra : Thomas

Dato : 07-06-02 06:33

Tak for info...
Har snakket med Protuna om de kan skaffe en studs uden begræsning...Jeg
venter stadig svar dernede fra.
Men som jeg kan se er der nok at tage fat på, og så er det åbenbart op til
os hvornår vi har fået nok...He He

Thomas.

Fra : Henning Lund

Dato : 07-06-02 06:45

Thomas skrev:

> [...]
> Men som jeg kan se er der nok at tage fat på, og så er det åbenbart
> op til os hvornår vi har fået nok...He He

Du kan bare hive begrænsningen af den gamle studs, hvis den skal være lovlig
igen, stopper du den bare i .

Fra : Thomas

Dato : 07-06-02 12:40

Ok....??
Er det så simpelt....

Jeg troede det var noget med skruestik, boremaskine og deraf fare for at
komme til at beskadige den originale studs.
Så det var mere et forsøg på at have mindst en hvis noget gik galt.

Thomas.