Hvem har tildelt denne IP ?
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 04-06-02 13:18

Hejsa,

Ved nogen af jer, hvem denne IP tilhører ?

192.66.65.122

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-06-02 13:21

On Tue, 04 Jun 2002 14:17:38 +0200, Alex Tiedemann <Xati@polsas.dkX>
wrote:

>192.66.65.122

Et RIPE-opslag viser Indenrigsministeriet, hvis man kigger på
routingen og remarks.

Hvad er dit sikkerhedsrelaterede spørgsmål?

--
- Peter Brodersen

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 04-06-02 13:33

Hej,

Peter Brodersen wrote:

>Et RIPE-opslag viser Indenrigsministeriet, hvis man kigger på
>routingen og remarks.

Tak, var i tvivl om, hvordan man læser dette:.

remarks: 192.66.51 - 52.0: Minolta Danmark
remarks: 192.66.53 - 63.0: A/S Storebaeltsforbindelsen
remarks: 192.66.64 - 65.0: Indenrigsministeriet
remarks: 192.66.66.0: Sonderborg Handelsskole
remarks: 192.66.67.0: Aarhus Kobmandsskole
remarks: 192.66.68.0: Skive Handelsskole
remarks: 192.66.69 - 70.0: Niels Brock-Informatik/Datamatik, kbh

>Hvad er dit sikkerhedsrelaterede spørgsmål?

Intet, vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle poste indlæget, men
dk.edb.internet ville måske have været det rigtige sted.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-06-02 14:10

On Tue, 04 Jun 2002 14:33:02 +0200, Alex Tiedemann <Xati@polsas.dkX>
wrote:

> [...]
>remarks: 192.66.64 - 65.0: Indenrigsministeriet
>remarks: 192.66.66.0: Sonderborg Handelsskole

Det er rigtigt nok lidt rodet skrevet. Medmindre, vi skal tilbage i
klasse-systemet (alle IP-adresser med 110 som første bits = klasse C),
er der ikke nogen indikation af at der er tale om /24-net. På den
anden side, hvis man skal tro på "changed"-record'en, så skal vi netop
knap otte år tilbage, før denne liste blev lavet.

"192.66.64 - 65.0" læste jeg også først som IP-adresserne fra
192.66.64.0 til 192.66.65.0; altså 256 (eller 257, hvis begge er
inklusive). Det passede dog ikke ind med din 192.66.65.122-adresse.

Route'n bekræfter dog, at der er tale om begge /24'ere, supernettet
til en /23'er:
route: 192.66.64.0/23

--
- Peter Brodersen

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 05-06-02 13:46

Hej,

Peter Brodersen wrote:

>Route'n bekræfter dog, at der er tale om begge /24'ere, supernettet
>til en /23'er:
>route: 192.66.64.0/23

Tak.

Interessen for IP'en er ren og skær nysgærrighed, efter jeg fandt den
i loggen fra min http-server.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-06-02 22:58

Alex Tiedemann wrote:

> Hej,

> Tak.
>
> Interessen for IP'en er ren og skær nysgærrighed, efter jeg fandt den
> i loggen fra min http-server.

Nu gør du jo også os andre nysgerrige. Nu kan jeg jo ikke lade
være med at spørge om, hvad det var Indenrigsministeriet ville
downloade fra din computer. Eller er de bare inficeret med
CodeRed/CodeRedII/Nimda?

Jeg prøvede selv for sjov skyld at kigge efter om min log
indeholdt nogen IP addresser i nærheden. Jeg fandt et CodeRed
angreb fra en 192.x.x.x addresse tilhørende Goodyear.

For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 07-06-02 09:00

Hej Kasper D.

You wrote:

> [...]
>være med at spørge om, hvad det var Indenrigsministeriet ville
>downloade fra din computer. Eller er de bare inficeret med

Som skrevet, det har intet med sikkerhed at gøre på nogen måde, efter
min mening altså.
Er bare interesseret i, hvem som besøger siden i forbindelse med en
sag som jeg har kørende, om rettigheden til at registrere et domæne.
Muligvis følger du med i dk.videnskab.jura, hvor der er en del tråde
med indlæg om rettigheder til domæner.
En af tråedene handler om domænet rigspolitichefen.dk, som jeg pt. har
registreret i mit navn - men rigspolitiet vil gerne have det:

Subject: Registræring af et .dk domæne - krænkelse af navn ?
Date: Tue, 29 Jan 2002 17:19:16 +0100

Breve i sagen kan du læse via http://www.rigspolitichefen.dk/.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Karsten

Dato : 04-06-02 13:24

"Alex Tiedemann" <Xati@polsas.dkX> wrote in message
> Hejsa,
>
> Ved nogen af jer, hvem denne IP tilhører ?
>
> 192.66.65.122

Indenrigsministeriet ?