Ny her, hjælp ønskes
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-06-02 10:54

Jeg er ny i java, - - - ville gerne prøve om det er noget for mig, så jeg
forsøgt at gå forsigtigt frem efter M. B. Karbo´s bog, "Hjemmesider, lav det
selv" samt hans site man kan støtte sig til.

Prøvede så at indsætte de to appletter han har liggende: lspong.class og
stereo.class

De blev hentet hjem og lagt i samme mappe som hjemmesiden.

Herefter gik jeg frem NØJAGTIGT som beskrevet, men jeg får kun store hvide
felter på baggrunden og teksten: "Java kunne ikke loades"

Den ene kode ser sådan ud: <APPLET CODE="lspong.class" width=350
height=300></APPLET>

Ja, jeg har også forsøgt med små bogstaver, - intet hjælper. Jeg har i det
hele taget prøvet meget.

Kan nogen her forklare det for en ældre herre så han kan fatte hvad han gør
forkert?
Venlig hilsen
Flemming Svendsen.

Fra : jopa

Dato : 04-06-02 12:07

"Flemming Svendsen" skrev bla
> [...]

hvide
> felter på baggrunden og teksten: "Java kunne ikke loades"

Først Java er måske ikke så smart da en del har fravalgt det, men så vidt
jeg husker skal dine class filer ligge i roden, og ikke i en mappe.
Godtnok mange år siden jeg har rodet med noget sådan, men mener at kunne
huske det sådan.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-06-02 17:12

> [...]
> jeg husker skal dine class filer ligge i roden, og ikke i en mappe.
> Godtnok mange år siden jeg har rodet med noget sådan, men mener at kunne

--------------
Hmmmmm . . . om oprettelse af mappen skriver Karbo: "Opret mappen i C:\ web
ved at ". . osv.... videre: "du kan i princippet placere den hvor du vil -
bare den er der og du ved hvor". citat slut.
-----
Men hvis java er yt, hva' ska' jeg så vælge for at gøre min side spændende?
Flemming.

Fra : jopa

Dato : 04-06-02 17:39

"Flemming Svendsen" skrev

> Men hvis java er yt, hva' ska' jeg så vælge for at gøre min side
spændende?
> Flemming.

Ved ikke om Java er yt En del har fravalgt det af forskellige årsager.
Det er tit tungt at hente. Alternativt er der Flash hvis du skal have lidt
spræl på siderne.
Du kan jo også vælge at lave et design der er spændende i sig selv, og gør
at du ikke behøver Java og lignende.
Eventuelt med noget JavaScript mouseover link's hvis der skal være lidt liv.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 04-06-02 16:29

"jopa" <j@jp-web.dk> writes:

> [...]
> at du ikke behøver Java og lignende.
> Eventuelt med noget JavaScript mouseover link's hvis der skal være lidt liv.

Man kan selvfølgelig også gå efter at have et interessant indhold, og så
bekymre sig om udseendet bagefter :)

Personligt slår jeg Javascript fra før Java, da det oftere er til
gene. I det mindste bliver en Applet inden for sin afgrænsning, og
åbner sjældent ny vinduer. Det er selvfølgelig de sider hvor appletten
har et seriøst formål, og ikke bare er en fancy knap eller menu.

/L 'hælder mere til Jakob Nielsens designkriterier'
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : jopa

Dato : 04-06-02 18:39

"Lasse Reichstein Nielsen" skrev bla.
> Man kan selvfølgelig også gå efter at have et interessant indhold, og så
> bekymre sig om udseendet bagefter :)

Korrekt det må vel være det væsentligste men det var min opfattelse at
vedkommende ville have lidt effekter på sin side.

> Personligt slår jeg Javascript fra før Java, da det oftere er til
> gene. I det mindste bliver en Applet inden for sin afgrænsning, og
> åbner sjældent ny vinduer.

Fordelen ved JavaScript link's er at du stadig kan navigere selv når
JavaScript's er fravalgt .
Ulempen ved Java er sikkerhedsrisikoen , samt at hvis du bruger Java til
Link's kan man ikke navigere siderne når brugerne har slået det fra.

Blot min pointe

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-06-02 18:45

> /L 'hælder mere til Jakob Nielsens designkriterier'
> --
> Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
> 'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Tak for gode råd. Skulle måske bare la' det være som det er?
Min side er egentligt pænt besøgt, jeg ville bare gerne de dersens dynamiske
knapper der farer ud og ind - det ser spøjst ud - nu jeg alligevel gerne
ville opdatere mit index med lidt pynt.
Efter mange år virker det lidt rodet . . .og kedeligt.
(For de der nu bliver nysgerrige: http://home6.inet.tele.dk/flemclar/ )
Helt uden tvang. - Og jeg tåler kritik.
Hilsen Flemming Svendsen, Korsør.

Fra : jopa

Dato : 04-06-02 19:22

"Flemming Svendsen" skrev bla
> Efter mange år virker det lidt rodet . . .og kedeligt.
> (For de der nu bliver nysgerrige: http://home6.inet.tele.dk/flemclar/ )
> Helt uden tvang. - Og jeg tåler kritik.

Det kan du meget let få ved at spørge efter det her :
Men vær beredt de er hårde Samtidig kan du måske få inspiration til en
evt omlægning af dit site'

--

jopa
www.jp-web.dk