Lan på coax-kabel?
Fra : Magnus

Dato : 09-02-01 19:40

Jeg har et et netværk med coax kabel mellem to bygninger men da jeg har fået
en isdn router ønsker jeg at lave det om til LAN netværk med en HUB istedet.

Kan det lade sig gøre uden at skifte det lange coaxkabel ud da det ikke er
lige til eller kan man få noget der gør det muligt at benytte kablet til som
LAN til den ene maskine f.eks. en form for overgangstykker ?

/Magnus
arnason@email.dk

Fra : Carsten Svensgaard

Dato : 09-02-01 21:33

"Magnus" <arnason@email.dk> writes:

> [...]
> lige til eller kan man få noget der gør det muligt at benytte kablet til som
> LAN til den ene maskine f.eks. en form for overgangstykker ?

Du kan købe en hub med både BNC og RJ-45 stik. Jeg har en sådan.

Carsten

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 14-02-01 00:16

Først..
Det er ikke lovligt at have et coaxial kabel imellem to bygninger !
(FUI) Der SKAL bruges Fiber ! (Galvanisk adskilt)

MEN hvis du vil have det til at virke kan du bruge en 10Mbit HUB med min 1
coaxial port på.
På bygning 2 lader du den maskine køre med det gl. netkort (Coaxial kortet)
og i byg 1 sætter du den lille HUB med Coaxial porten op
På den måde har du en form for "media konvertering" til RJ45 net !
Så kan den maskine der er i byg 1 køre RJ45(PDS) og den i Byg 2 køre Coaxial
(BNC) og din router kan du sætte på din HUB også....
Simpel, men det begrændser din hastighed til 10Mbit ! (Pga. Coaxial kablet)

Håber det var svar nok.

Mvh
Rene Frederiksen
SafeKey

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-02-01 23:53

"Rene Frederiksen" <rf-removethis@safekey.dk> skrev :

>Først..
>Det er ikke lovligt at have et coaxial kabel imellem to bygninger !
>(FUI) Der SKAL bruges Fiber ! (Galvanisk adskilt)

Sidst.

Det er noget sludder. Jeg har coax kabler mellem flere bygninger, hvor
har du læst at det ikke skulle være lovligt ?

At det så, af potentialeudligningsmæssige årsager kan være ret så
skidt er en anden sag.

--
Venligst

jan@stevns.net - www.stevns.net
Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 14-02-01 00:42

Om det er i stærkstrømsreglementet eller det er i et andet byggeri reglement
ved jeg ikke...Men jeg kan da helt klart finde ud af det !
Jeg er bare 110 % sikker i min sag
I skal nok høre fra mig når jeg finder paragraffen....

> Der findes 3 slags mennesker, dem der kan tælle og dem der ikke kan

Sød
RF

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-01 00:15

"Rene Frederiksen" <rf-removethis@safekey.dk> skrev :

>Jeg er bare 110 % sikker i min sag
>I skal nok høre fra mig når jeg finder paragraffen....

Hehe - jamen det glæder jeg mig til - gu' ved hvad antenneforeningerne
siger til det , der ligger også coax-kabler

(f.eks hele Brøndby strand hænger sammen med coax)

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-02-01 07:43

Hej Rene

"Rene Frederiksen" <rf-removethis@safekey.dk> skrev i en meddelelse news:T4ji6.3988$7Q5.148873@news101.telia.com...
> Først..
> Det er ikke lovligt at have et coaxial kabel imellem to bygninger !

Kan det være den gamle (nu udgåede) bestemmelse om at kun TeleDK
måtte kable imlelem to matrikler, du tænker på ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Rene Frederiksen

Dato : 14-02-01 12:21

Det har du helt ret i
Jeg er bagud i reglerne....(I GUDER jeg føler mig gammel nu) ))

Jeg beklager og takker for "kampen"...(Sagde han og trak sig blødende ud !)

Mvh
RF