ruller i en hot50
Fra : occisor

Dato : 03-06-02 21:53

Vil det hjælpe på topfarten hvis man satte nogle lettere ruller (4g) i
en hot50?
Den har mega sygt optræk (testbænk viser at den "overhaler" speedo'en på
vej til 50) så det er ikke nødvendigt med mere :)

spec's:
ingen ring (surprise)
intet blindrør
big max topstykke

På forhånd THX for svar

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-02 08:45

"occisor" <math.niel@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vil det hjælpe på topfarten hvis man satte nogle lettere ruller (4g) i
> en hot50?

Det ved jeg ikke så meget om. Jeg har dog aldrig hørt, om at det skulle give
noget mere topfart.

> Den har mega sygt optræk (testbænk viser at den "overhaler" speedo'en på
> vej til 50) så det er ikke nødvendigt med mere :)

speedo´en.... er det ikke et par badebukser? eller er det dykkerbriller.....
Forklar lige dette fænomen igen... det lyder meget spændende!

> spec's:
> ingen ring (surprise)
> intet blindrør
> big max topstykke

Jow jow.... det er da vældigt!

> På forhånd THX for svar

Hvorfor skal THX-lydsystemet, udviklet i samarbejde med Lucas Arts
Entertainment, pludseligt blandes ind i det?

Fra : Bill Gates

Dato : 04-06-02 11:27

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfc700a$0$14569$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
dykkerbriller.....
> Forklar lige dette fænomen igen... det lyder meget spændende!
Det er nok speedometeret han mener

> Jow jow.... det er da vældigt!

> Hvorfor skal THX-lydsystemet, udviklet i samarbejde med Lucas Arts
> Entertainment, pludseligt blandes ind i det?
Lucas Arts Entertainment har ikke udviklet THX-lydsystemet.
Men det har derimod Lucasfilm. Der stor forskel da Lucas Arts udvikler
computerspil

Du er da nok den største nar at høre på...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-02 12:27

"Bill Gates" <BillGates@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Lucas Arts Entertainment har ikke udviklet THX-lydsystemet.
> Men det har derimod Lucasfilm. Der stor forskel da Lucas Arts udvikler
> computerspil

Ja ja... man kan jo huske forkert

> Du er da nok den største nar at høre på...

Der tager du fejl!, det er dig som er en nar at høre på. Jeg forsøger bare
at komme med en sjov bemærkning, men den forstår du givetvis ikke. Du burde
nok tænke dig om _før_ du trykker send næste gang.

EOD, jeg diskutterer ikke med ubetydelige personer (som dig), som mener at
jeg er en nar. Det fører ingen steder hen.

Fra : Bill Gates

Dato : 04-06-02 13:00

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfca3d5$0$700$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
burde
> nok tænke dig om _før_ du trykker send næste gang.

så sæt en smiley bag ved dine sjove bemærkninger eller parantes eller hvad
ved jeg.
Du giver udtryk for at du mener dine platte spørgsmål.

Er det badebukser..... HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA
eller dykkerbriller HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

> EOD, jeg diskutterer ikke med ubetydelige personer (som dig), som mener at
> jeg er en nar. Det fører ingen steder hen.

Pas på med at bevæge dig ud på et område hvor du ikke kan bunde

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-02 18:11

> Pas på med at bevæge dig ud på et område hvor du ikke kan bunde

Skal jeg da huske... jeg var faktisk ved at drukne i svømmehallen her
forleden.... men det var nu mere pga. den søde livredder

Fra : Klaus G.

Dato : 10-06-02 09:38

> Skal jeg da huske... jeg var faktisk ved at drukne i svømmehallen her
> forleden.... men det var nu mere pga. den søde livredder

Haha :)

Og ja husk endelig smiley bagefter, så er det _meget_ nemmere at se hvad
folk mener. Jo ikke så nemt at høre tonefald, og se ansigtsudtryk her.

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 04-06-02 19:54

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cfc700a$0$14569$ba624c82@nntp01.dk.telia.net

> speedo´en.... er det ikke et par badebukser? eller er det dykkerbriller.....
> Forklar lige dette fænomen igen... det lyder meget spændende!

Det kan godt være at jeg har misforstået slang tonen i den har channel,
men jeg mener bestemt at speedo'en er lig med speedometeret...
Forklaring: scooteren kan nå 50km/t før pinden på _"SPEEDOMETERET"_ kan
kommer derop

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-02 20:06

"Mathias Nielsen" <math.niel@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg mener bestemt at speedo'en er lig med speedometeret...
> Forklaring: scooteren kan nå 50km/t før pinden på _"SPEEDOMETERET"_ kan

Nu er et speedometer jo slave-trukket af en kabel, så jeg tror næppe at
knallerten kører 50km/t før speedometeret viser det... jeg tror mere på det
modsatte pga. misvisningen.
Jeg vil da stadig gerne vide, hvordan en testbænk viser at knallerten
"accelererer fra speedometeret på vej til 50km/t"... det lyder som noget
ment som sjov... altså at han mener at optrækket er virkeligt extremt

Fra : occisor

Dato : 04-06-02 20:13

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cfd0f9c$0$14577$ba624c82@nntp01.dk.telia.net

> [...]
> "accelererer fra speedometeret på vej til 50km/t"... det lyder som noget
> ment som sjov... altså at han mener at optrækket er virkeligt extremt

GNUF GNUF... så lyder det som mit speedo er gået lidt i stykker... det
med testbænken skal forståes på den måde at: scooteren var 0,83 sek
hurtigerer om at nå de 50km/t en med speedo (og det var den ver eneste
af det 6 gange vi prøvede)
men det kan jo godt være at mit speedo bare er freaked så det ikke
virker ordenligt
PS: Men den har altså et virkeligt sygt optræk :)

Fra : Tim Sørensen

Dato : 04-06-02 23:08

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cfd0f9c$0$14577$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nu er et speedometer jo slave-trukket af en kabel, så jeg tror næppe at

Hmm.. Det er faktisk ikke helt korrekt
i alle situationer.

Mit Sepeedometer er ganske vidst forbundet
med et kabel, som går op i speedometer-kassen
hvor nogle magneter skal trække nålen opad.

Så man kan godt 'overhale' et speedometer, men
der skal edermane meget til. Ikke nok bare med
den smule afdrosling som er beskrevet.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 05-06-02 00:29

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mit Sepeedometer er ganske vidst forbundet
> med et kabel, som går op i speedometer-kassen
> hvor nogle magneter skal trække nålen opad.

Jep, det ville jeg oz har skrevet.. Mit er bygget på samme måde

> Så man kan godt 'overhale' et speedometer, men
> der skal edermane meget til. Ikke nok bare med
> den smule afdrosling som er beskrevet.

Man kan sagtens underhale det
Ved kraftig opbremsning kan mit ikk fælge med ned igen, har jeg bemærket et
par gange!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-06-02 15:16

> [...]
> hvor nogle magneter skal trække nålen opad.
> Så man kan godt 'overhale' et speedometer, men
> der skal edermane meget til. Ikke nok bare med

Ja du har ret... det glemte jeg lige.... men, som du selv skriver, så skal
der (satme) noget til før det kan ses!

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 06-06-02 19:30

Hej
> [...]
> Den har mega sygt optræk (testbænk viser at den "overhaler" speedo'en på
> vej til 50) så det er ikke nødvendigt med mere :)

Lettere ruller giver bedre optræk men kan give lidt lavere topfart (min
mistede ca 5km/t men optrækket blev meget bedre med 4g ruller istedet for
standard 6g)

Morten

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-06-02 23:38

"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Lettere ruller giver bedre optræk men kan give lidt lavere topfart (min
> mistede ca 5km/t men optrækket blev meget bedre med 4g ruller istedet for
> standard 6g)

Så skulle du måske kigge lidt på nogle 5g, det lyder til at de ville være
mere passende. Hvis da overhovedet findes?

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 08-06-02 14:49

Hej
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d013658$0$14572$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Så skulle du måske kigge lidt på nogle 5g, det lyder til at de ville være
> mere passende. Hvis da overhovedet findes?

Nej, jeg tror jeg beholder de 4grams, kan nemlig godt lide at den rykker
godt i optrækket
Topfarten er omkring 60km/t (målt med cykel computer) og det er fint til mig
da jeg næsten kun kører by kørsel.
(5 grams findes skam.)

Morten

Fra : Mathias Nielsen

Dato : 09-06-02 20:11

Så skulle jeg måske finde nogle 9g ruller (da standarten i hot50 er 8,5)
eller hva'?

Fra : taocong

Dato : 10-06-02 19:25

hvis du skift til en 7gram rulle så den kan køre mere men ikke hurtig i
optræk

Fra : siamoto

Dato : 07-08-02 08:25

"occisor" skrev d. 03-06-02 21:53 dette indlæg :
> [...]
> Den har mega sygt optræk (testbænk viser at den "overhaler" speedo'en

> vej til 50) så det er ikke nødvendigt med mere :)

nej det ville ikke hjælpe på top farten. men det kan give bedre optræk.
MhV
siamoto

http://www.kandu.dk/