Opsætning af cisco 806 router
Fra : Zune

Dato : 03-06-02 21:56

Jeg har lige lånt en cisco 806 router af en kammerat der har ADSL ved TDC,
som den har fungeret fint med...

Jeg selv har OnCable fra TDC, og havde egentlig bare regnet med at jeg
skulle slutte den til og det ville så være det, men nej... Jeg kan godt
pinge mine maskiner på netværket igennem routeren, men jeg kan ikke komme på
internettet!!! Jeg er fuldstændig blank på hvordan jeg gør for jeg har
ALDRIG leget med en router før, så vær venlig udførligt at beskrive hvordan
jeg kommer videre...

MVH
Sune

Fra : Søren Blom

Dato : 03-06-02 23:13

"Zune" <mail@zune.dk> skrev
> [...]
> skulle slutte den til og det ville så være det, men nej...
> så vær venlig udførligt at beskrive hvordan jeg kommer videre...

Tag den af. Du kan ikke bruge den på din oncabel forbindelse. ADSL og
Internet far Kabel-tv nettet er ikke samme teknik, så du kan ikke bruge den
låne Router til enden end brevpresser.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jens

Dato : 04-06-02 13:20

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> [...]
>

> Tag den af. Du kan ikke bruge den på din oncabel forbindelse. ADSL og
> Internet far Kabel-tv nettet er ikke samme teknik, så du kan ikke bruge

Den burde nu kunne fungere med OnCable, men opsætningen er en anden - ADSL
connecter via PPPoE hvor imod OnCable connecter via "Direct Ethernet" med en
DHCP-klient (Routeren får en dynamisk tildelt IP-adresse fra OnCable hver
gang den forbinder sig.)

Hvis routeren sættes op til Direkte Ethernet forbindelse på WAN siden og med
DHCP-client slået til, burde den efter nogen tid få en IP-adresse fra
OnCable og dermed skulle resten være OK.

Jeg skal indskyde at jeg IKKE har prøvet med en Cisco 806 men f.eks. virker
en ZyXel-P314 fint.

Jens