Yamaha 4gears
Fra : MS

Dato : 03-06-02 21:16

Hej
Jeg har et problem med min Yamaha FS1 4gears knallert.
Problemet er at når den kommer ud i omdrejninger i hvert gear begynder den
at lyde og mærke lidt som om man trykker ganske lidt på koblingen. OG
JA..... koblingen er justeret, den gør det også når man fx løsner kablet
helt....

hilsen
MS

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 03-06-02 21:28

"MS" <MS@multimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at lyde og mærke lidt som om man trykker ganske lidt på koblingen. OG
> JA..... koblingen er justeret, den gør det også når man fx løsner kablet

Jamen så har du jo lige selv svaret på dit spørgsmål... din kobling er jo
slidt. Skift pladerne... det er ikke svært.

Fra : MS

Dato : 03-06-02 22:09

De er HELT nye, det er Thansen's Racer plader!

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cfbd11b$0$663$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-06-02 08:41

> De er HELT nye, det er Thansen's Racer plader!

THansen noget bras... sådan er det bare! Du har ikke samlet din kobling
ordentligt, ellers ville den ikke glide i koblingen når du løsner kablet. De
fire bolte, som dkulle kryds-spændes ved samling, er måske ikke strammet
nok....
For at teste om koblingen er indstillet forkert, kan du taget venstre
sideskjold af, og køre en tur i første gear.... med fuld gas... gør den det
stadig, skal du til at kigge på koblingen.
Kører den pludseligt godt nu, viser problemet sig, bare at være i din
koplingssnegl! Den er strammet for hårdt, og har intet med kablet at gøre.
Lige meget om kablet er løst eller slet ikke er der, kan denne være strammet
så meget at koblingen glider, ved høje omdrejninger. Den skal bare slækees
en kvart omgang, og så skulle det virke!