Udenlandske CVR numre?
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-06-02 14:54

Hej,

Er der et sted på nettet hvor man kan validere udenlandske CVR numre?
CVR.dk er desværre kun danske!

mvh
Johan

Fra : Lars Gosvig

Dato : 04-06-02 18:51

> Er der et sted på nettet hvor man kan validere udenlandske CVR numre?
> CVR.dk er desværre kun danske!

Mange landes skatteministerier har en tjeneste svarende til den, du finder
hos Told&Skat, hvor du kan få bekræftet et momsnummers validitet (jeg er
fagsnob nok til at tro, at det er det du ønsker). Du kan finde links til
næsten ethvert skatteministerie i verden på T&S's wbsite.

--

VH
Lars

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-06-02 18:47

Lars Gosvig wrote:

>CVR.dk er desværre kun danske!

Hvis du bevæger dig fra din drømme / formodningsantagelse,
hvor ?
link ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-06-02 19:08

Erik G. Christensen wrote:

Sorry, Lars, min quiteteknik er vist lasarous...

Fra : Knud Berggreen

Dato : 04-06-02 19:15

On Mon, 03 Jun 2002 15:53:35 +0200, Johan Holst Nielsen
<johan@weknowthewayout.com> wrote:

>Er der et sted på nettet hvor man kan validere udenlandske CVR numre?
>CVR.dk er desværre kun danske!

Tænker du ikke på udenlandske (EU) momsnumre?
Hvis man er tilmeldt listesystemet - og det skal man være for at det
er relevant - kan man verificere EU-momsnumre hos Told & Skat.

/Knud

--
Berggreen Shareware Registration Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-06-02 19:32

Knud Berggreen wrote:

> Tænker du ikke på udenlandske (EU) momsnumre?
> Hvis man er tilmeldt listesystemet - og det skal man være for at det
> er relevant - kan man verificere EU-momsnumre hos Told & Skat.

Link ?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-02 20:40

> Link ?

Jeg har snakket med Told&Skat idag.... DOG skal processen ske manuelt..
ellers har de valgt at kalde det for "Systematisk Misbrug" (havde ellers
fået bikset et script sammen der automatisk hev data fra deres database :()

Vejledning fra T&S:
1) gå ind på www.toldskat.dk
2) Vælg Tast-Selv (midt på siden under virksomhed)
3) Vælg tilmelding til indberetning via internet
4) Udfyld felter og sæt flueben i Indberetning til Listesystemet

Vent et par dage og du modtager en kode. Du slår nu op ved

1) gå ind på www.toldskat.dk
2) Vælg Tast-Selv (midt på siden under virksomhed)
3) Vælg indberetning til told skat
4) vælg Indberetning af listeoplysninger
5) vælg Verifikation af udenlandske momsnumre

Problemet er STADIG at processen skal ske manuelt... men blot 50-100
ordre pr. dag bliver det meget svært at gøre... uden det koster alt for
mange penge.

Derfor har jeg pt. taget kontakt til T&S for at høre hvorledes deres
system virker... og om jeg kan købe mig til rettighederne til at søge i
deres DB... og derved give en service som T&S ikke kan i den nærmeste
fremtid... :)

mvh
Johan Holst Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-06-02 20:38

Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> system virker... og om jeg kan købe mig til rettighederne til at søge i
> deres DB... og derved give en service som T&S ikke kan i den nærmeste

Mail, hvis du mangler opbakning, eller vil videre politisk..