Java-popup vinduer?
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-06-02 14:34

På flere professionelle sider har jeg set, at når man skal udfylde et
formfelt, og man fører markøren hen over feltet, så popper der et lille
vindue op med en forklaring på, hvordan dette felt skal udfyldes. Det er
vældig smart, og derfor vil jeg godt lære, hvordan man gør det. Jeg har set
lidt på koden til en af disse sider, og et af de felter, som giver popup
vindue ser sådan ud ud html-koden:

<INPUT onmouseover="popup('Indtast din email adresse.','Email')"
style="WIDTH: 250px" onclick=kill() onmouseout=kill() value= name=email>

Men der er også inkluderet en del Javascript-kode fra en anden fil, og det
ser - alt i alt - temmelig kompliceret ud.

Er der ikke nogen, der på enkel vis kan forklare eller henvise til hvor man
kan læse om hvordan man får sådanne popup funktioner til at virke i
formfelterne?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-06-02 14:51

Mon, 3 Jun 2002 15:33:36 +0200, skrev "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk>:

>På flere professionelle sider har jeg set, at når man skal udfylde et
>formfelt, og man fører markøren hen over feltet, så popper der et lille
>vindue op med en forklaring på, hvordan dette felt skal udfyldes.

Kan du ikke lige komme med et link til en side, som har det du
ønsker, så er det lidt nemmere at se, hvordan det er lavet og om
det kan gøres mere simpelt.

Ellers kan du sikkert bruge Overlib.
<http://www.bosrup.com/web/overlib/>

Fra : Jakob Munck

Dato : 03-06-02 16:49

Tak for de gode råd.

Et eksempel på hvor en sådan popup-funktion virker finder man ved at gå til:

http://www.igroups.dk => Opret iGroup => Jeg accepterer ovenstående

Så kommer man til en form, hvor der over de fleste af felterne er sådanne
popup-funktioner, som udgør en god hjælp for brugeren. Men jeg synes det
minder meget om OverLib, så måske er det denne kode de anvender. Hvad mener
I andre?

Jeg siger i hvert fald tak rådene, jeg tror jeg kan løse mit problem.

v.h.

Jakob Munck

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-06-02 13:22

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> writes:

> Er der ikke nogen, der på enkel vis kan forklare eller henvise til hvor man
> kan læse om hvordan man får sådanne popup funktioner til at virke i
> formfelterne?

Du kan måske nøjes med at skrive beskrivelsen i titel-feltet, i.e.,
<input ... title="Her indtaster du dit navn">
Så vil de fleste browsere bruge det som tooltip. Et popup-vindue er
nok i overkanten.
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'