Rettigheder til brænder
Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-06-02 19:26

Hej,

På min maskine (med RH7.3) er det kun root, der kan brænde CD'er. Kan det
ikke lade sig gøre, at give andre folk lov?

-> Michael Knudsen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 04-06-02 12:29

Michael Knudsen wrote:

> På min maskine (med RH7.3) er det kun root, der kan brænde CD'er. Kan det
> ikke lade sig gøre, at give andre folk lov?

Prøv at kigge på sudo.

/Rasmus

He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a
question remains a fool forever.

Fra : bofh

Dato : 06-06-02 09:22

eller sæt cdrecord suid (lidt giftigt, men hvad...)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-06-02 09:27

bofh wrote:

> eller sæt cdrecord suid (lidt giftigt, men hvad...)

Er man den eneste bruger på systemet, eller skal alle brugere have lov til
at brænde, går det vel næsten ud på et.

/Rasmus

Just install Windows. It will crash once a day, and your hardware
will no longer be the poblem.

Fra : Joakim Recht

Dato : 06-06-02 11:37

Fra : Kent Friis

Dato : 06-06-02 18:02

Den Thu, 06 Jun 2002 10:26:38 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Er man den eneste bruger på systemet, eller skal alle brugere have lov til
>at brænde, går det vel næsten ud på et.

Lige indtil man får ADSL, og installerer apache... Så er der en bruger
mere på systemet (nobody), som IKKE skal have lov til noget som helst
suid.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy