Hvad køler?
Fra : Peter Hansen

Dato : 02-06-02 13:23

Hvad skal man købe for en køler når man har en XP 1800, og måske tænker på
at overclocke?

Har tænkt på noget som silent storm, da den ikke larmer ret meget, men jeg
har hørt den vist ikke skulle yde så meget!!!

Men som sagt tænker jeg på en køler der skal have en god ydelse, og ikke
larme ret meget... f.eks. den jeg har nu er en Titan TTC-D5T, og den larmer
som et tog!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-06-02 15:52

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man købe for en køler når man har en XP 1800, og måske tænker på
> at overclocke?

Jeg bruger normalt penge til at købe for...

Fra : Steen Knudsen

Dato : 02-06-02 16:31

"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har tænkt på noget som silent storm, da den ikke larmer ret meget, men jeg
> har hørt den vist ikke skulle yde så meget!!!

Jeg kender ikke noget til Silent Storm, men jeg selv en Alpha PAL 8045T 80
mm. køleprofil fra Studiedata
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1). Den monteres ikke
med klips, men i 4 huller på motherboardet, som du først skal tjekke, om du
har (det er der på de fleste MB til AMD). Bare rolig, det er ikke så svært
at montere, og der er en god vejledning til. Så skal du have en blæser, og
her er der flere valgmuligheder. Jeg har selv en Pabst 8412 N2/GL, der er
Ultra Low Noise med kun 12 dBa. Samme blæser fås i varianter, der yder mere.
Også denne er fra Studiadata
(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1). Det er ikke en
billig løsning, men det er støjsvagt og enormt godt kølende.

mvh
Steen

Fra : Sanyvo

Dato : 09-06-02 23:45

On Sun, 2 Jun 2002 17:31:22 +0200, "Steen Knudsen"
<steen.knudsen@e-box.dk> wrote:

> [...]
>(http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1). Det er ikke en
>billig løsning, men det er støjsvagt og enormt godt kølende.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad temp. du ligger på med den
køler, da jeg selv har Athlon 1800 xp in a box. Og jeg kunne godt
tænke mig at få den længere ned temperaturmæssigt. Ligger på 60 -
70grader.

mvh. Susanne