Loakalt netværk og internet
Fra : Peter Kildedal

Dato : 02-06-02 00:09

Hej i gruppen.

Jeg har to computere (en winxp prof. og en win2000 prof.), der skal
forbindes på et LAN; derudover skal de begge køre på internettet via en hub
på adsl (over et adsl-modem).
I adsl-"manualen" fra TDC står der, at ip-adressen skal konfigureres
automatisk, men det giver problemer med det lokale netværk. Pc'erne bliver
tildelt dynamiske ip'er på internettet. Hvordan kan det hele fungere sammen,
og hvordan skal det sættes op (for det kan jo lade sig gøre, ikke?).

På forhånd tak!

--
Jesper Kildedal

Fra : complex@pc.dk

Dato : 02-06-02 06:41

NETBUI er din ven
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-06-02 09:12

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse news:fvbjfugv7vrqkp7e296ivjpofg0te28apq@4ax.com...
> NETBUI er din ven
> Lars (København nord)
> complex@pc.dk

Ja - det er korrekt - bortset fra, at den hedder NetBeui :)

Men ellers er det korrekt at en anden protokol end TCP/IP vil løse problemet.

Du skal så bruge TCP/IP til internet - og en anden til lokalnet - det kan så være f.x. NetBeui eller IPX eller lign.....

/Jan

Fra : complex@pc.dk

Dato : 02-06-02 10:14

Den hedder NetBEUI stavet sådan med store og små bogstaver, ja
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-06-02 13:49

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse news:4dojfusd5pcj1fcp58t75grq7m0vafp075@4ax.com...
> Den hedder NetBEUI stavet sådan med store og små bogstaver, ja
> Lars (København nord)
> complex@pc.dk

Ja - men så er vi jo enige

Du havde bare glemt et E i dit første svar.....

Jan

Fra : Jesper Kildedal

Dato : 02-06-02 13:32

<complex@pc.dk> skrev